Novi Googleov proizvod nudi, među ostalim, dijeljenje sadržaja s manjim skupinama i HD grupni chat te obećava manju zatrpanost nepotrebnim informacijama. Kvaka? Morat ćete pričekati pozivnicu
Google je napravio dosad najveći iskorak na područje na kojem je Facebook nedodirljivi gospodar.
Projekt kojim je Marku Zuckerbergu bačena rukavica u lice zove se Google+ i prilično nalikuje trenutno najpopularnijoj društvenoj mreži na svijetu, piše New York Times
Slično kao i svojevremeno Gmail, servis će isprva biti dostupan samo odabranoj skupini korisnika Googlea, koji će moći slati pozivnice drugima. Po čemu će se razlikovati od ljutog rivala?
Google+ je dizajniran za dijeljenje sadržaja s malim skupinama, poput kolega s posla, cimera na fakultetima ili društva s kojim planinarite.
Kako radi?
U Googleu kažu da su nastojali napraviti alat koji oponaša odnose među ljudima u stvarnom životu i ukloniti nelagodu koju sa sobom ponekad nose zahtjevi za prijateljstvom i pretjerano dijeljenje sadržaja.
Počnete li koristiti Google+, krenut ćete s odabirom ljudi među svojim kontaktima u sklopu Gmaila. Jednostavno ćete moći poslagati njihova imena u različite skupine i dati im nazive, poput 'posao', 'faks', 'nogomet' ili kako vam se već svidi.
Za razliku od Facebooka, nećete morati birati hoćete li biti prijatelj s nekim ili ne. Moći ćete primati nečije informacije, a da pritom ne dijelite svoje.
A moći ćete i vidjeti svoju stranicu na mreži Google+ onako kako je vide i drugi, pa će biti manje vjerojatno da će vaši šefovi i roditelji pogledati fotografije sa subotnjeg tuluma koje biste radije zadržali za uži krug prijatelja.
Na početnoj stranici dočekat će vas tri stupca i slijed statusa u sredini, baš kao i na Facebooku. Na raspolaganju je grupni videochat visoke razlučivosti, nazvan Hangouts. Upravo je chat, što njegovi korisnici dobro znaju, jedna od najslabijih Facebookovih strana.
Na vrhu svakog Googleovog sitea koji koristite naći ćete alatnu traku pomoću koje ćete dijeliti sadržaje ili pratiti što prijatelji objavljuju. S vremenom, traka bi se mogla naći i na drugim stranicama.
Moći ćete pretraživati Sparks, dio mreže Google+ u kojem će se nalaziti članci i videozapisi o pojedinim temama, primjerice receptima, te ih dijeliti s relevantnim skupinama prijatelja.
Mobilna aplikacija za pametne telefone pogonjene Androidom i iPhone nudi grupni chat nazvan Huddle. Fotografije i video snimljeni mobitelima automatski se uploadaju na privatni album pa ćete ih moći brzo pregledati i objaviti ako želite, izravno s mobitela ili kasnije s računala.
Je li prekasno?
Projekt ulazi u utrku opterećen prethodnim neuspješnim pokušajima tvrtke iz Mountain Viewa da se ubaci na bujajuće tržište društvenih mreža.
Pokazalo se da se Buzz i Orkut nisu mogli nositi s jednim od najvećih izazova pred kojim se kompanija našla od osnivanja. U pitanju je Googleov prestiž, status najpopularnije ulazne točke u mrežu.
Možda je već prekasno. U svibnju je 180 milijuna ljudi posjetilo siteove pod Googlevim plaštem. Facebook, s nešto više od 157 milijuna, još uvijek zaostaje. No korisnici Facebooka pregledali su 103 milijarde stranica i proveli prosječno 375 minuta na njemu. Googleove brojke su znatno skromnije - 46,3 milijarde stranica i 231 minuta.
Oglašivačima su te brojke bitne, ali nije im promaklo ni to da surferi sve češće postavljaju pitanja te traže odgovore, preporuke i upute (često personalizirane) na društvenim mrežama, umjesto na Googleu.
Google je djelomično i sam za to kriv - previše se oslanjao na snagu i kvalitetu svojih algoritama, podcjenjujući moć društvenih mreža i kontakata.
Koliko je naučio iz grešaka, vidjet ćemo.
Više informacija potražite na službenom Googleovom blogu i na stranici projekta Google+. Već je lokalizirana na hrvatski.
Kako Google+ izgleda? Pogledajte video: