Popularni servis za mikrobloging optužuje diva iz Mountain Viewa za privilegiranje društvene mreže Google+ u rezultatima pretrage
Promjene, koje Google trenutno implementira samo u Sjedinjenim Državama, znače da će oni koji guglanjem traže informacije - naročito o osobama - dok su logirani u Google+ dobivati istaknute rezultate pretrage vezane uz tu društvenu mrežu na prvoj stranici.
To će, piše The Guardian, potaknuti postojeće korisnike Plusa na češće korištenje te društvene mreže, zato što će vidjeti manje rezultata pretrage traže li izvan nje.
Glavni Twitterov odvjetnik Alex Macgillivray taj je potez nazvao 'lošim danom za internet' i sugerirao - kao bivši Googleov zaposlenik - kako će 'takvo iskrivljavanje rezultata pretraživanja izazvati unutarnje razmirice'.
U Twitteru su zabrinuti zato što se često dogodi da se neka vijest najprije pojavi i postane viralna na tom servisu, pa ti tvitovi postanu najrelevantniji rezultati pretrage. Guranje rezultata vezanih za Google+ na vrh to bi moglo promijeniti, naročito kad se spomenute promjene prošire i na tražilice na pametnim telefonima.
Na tom tržištu različite inačice Googleova operativnog sustava Android drže više od 50 posto udjela. A Twitter je gotovo nemoguće zamisliti bez mobitela.
U Googleu tvrde kako nastoje napraviti tražilicu koja ne samo što raumije sadržaj, već i ljude koji ga koriste, kao i odnose među njima. A uvest će, kažu, i mogućnost pretrage bez personalizacije.
Twitterov prigovor imao bi osnova čak i kad se ne bi bunio zbog svojih interesa. Google je, naime, svoju slavu, moć i bogatstvo izgradio na tome što je imao alat koji je brzo pronalazio najrelevantnije informacije, bez obzira jesu li imale veze s tom tvrtkom ili ne.
Favoriziranje rezultata vezanih uz vlastiti servis moglo bi privući neželjenu pozornost agencija za nadzor tržišne utakmice, moguće i tužbu zbog monopoliziranja.
Slično se dogodilo Microsoftu krajem 90-ih godina prošlog stoljeća, kada je zlorabio tržnišnu dominaciju Windowsa kako bi izgurao Netscape, svog glavnog konkurenta.
Ta dva slučaja nisu posve usporediva, zato što Google na tržištu pretraživanja u SAD-u danas nema podjednak položaj kao tvrtka iz Redmonda na tržištu operativnih sustava tada. Google drži udio od oko 65 posto u Sjedinjenim Državama. Europa je, pak, već druga priča - kod nas drži čak 90 posto.
Sadržaji vezani uz Twitter i Facebook, općenito govoreći, ne pojavljuju se u rezultatima pretraživanja Googleove tražilice koliko bi mogli zato što mu oba sitea ne dopuštaju neograničen pristup.
Google je prije plaćao Twitteru za izravan pristup bazama podataka. No, Twitter je prošlog ljeta odlučio ne obnoviti taj dogovor.