Usprkos kritikama i prigovorima kod kuće i u inozemstvu, od danas vrijedi nova politika zaštite privatnosti za Googleove servise
U Googleu su ju, piše BBC, odlučili implementirati iako su upozoreni da bi njene odredbe i praksa mogle biti protivne europskim zakonima.
Kao što smo već pisali, Google uvodi jednostavniju, sažetiju politiku zaštite privatnosti, koja će mu omogućiti prikupljanje i kombiniranje vaših podataka koje ste ostavili na različitim servisima, poput Gmaila, YouTubea i Bloggera.
U Googleu tvrde kako će to omogućiti poboljšane rezultate pretrage interneta, no to će ujedno i znatno olakšati ciljanje kampanja oglašivačima.
Francuski regulatori sumnjaju da te promjene nisu u skladu s odredbama europskog zakonodavstva vezanim uz zaštitu podataka i privatnosti, pa su pokrenuli istragu diljem Starog kontinenta.
Najavili su da će Googleu sredinom ožujka poslati detaljni upitnik vezan uz novu politiku zaštite privatnosti. Iz Mountain Viewa su poručili kako će rado odgovoriti na sva pitanja.
Ipak, odbili su zahtjev da se s primjenom nove politike pričeka dok istraga u EU ne završi. Implementacija je krenula nedugo nakon ponoći 1. ožujka po lokalnom vremenu.
Googleov poslovni model temelji se na prodaji oglasa vezanoj uz ponašanje pojedinaca koji surfaju internetom. Ovisi, dakle, o prikupljanju podataka od korisnika svojih servisa.
Sve dosad ti su podaci bili odvojeni po različitim servisima. U praksi to je značilo da pretraga na YouTubeu nije imala učinka na rezultate pretrage ili oglase koje bi vidjeli na Gmailu.
Prema novoj politici zaštite privatnosti, ti su podaci objedinjeni, a korisnici mogu ili pristati na to ili prestati koristiti Googleove usluge.
Ako vas zbog bilo kojeg razloga brine da biste mogli biti iskorišteni, postoje načini kako možete ukloniti bar dio podataka i tragova koje ostavljate dok surfate. Možete se, primjerice, logirati na Google.com/history te obrisati povijest pretraživanja i surfanja. Slična stranica postoji i za YouTube.
A možete i provjeriti koje sve podatke Google ima o vama - pogledajte svoju upravljačku ploču.
Iako se Google potrudio obavijestiti korisnike o promjenama koje uvodi, pitanje je koliko korisnica i korisnika na to doista obratilo pažnju. Istraživanje u Velikoj Britaniji pokazalo je, primjerice, kako čak 47 posto korisnika Googlea nije imalo pojma što se događa. Samo 12 posto pročitalo je nova pravila.