Na taj su se potez odlučili nakon što su otkrili kako je manji broj zahtjevnih oglasa odgovoran za više od četvrtine podatkovnog prometa i korištenja resursa procesora vezanih uz oglašavanje
U Googleu planiraju uvesti ograničenje korištenja resursa u web pregledniku Chrome za sve oglase.
Na taj su se potez odlučili nakon što su otkrili kako je manji broj zahtjevnih oglasa odgovoran za više od četvrtine podatkovnog prometa i korištenja resursa procesora vezanih uz oglašavanje.
S korisničke strane gledano ti oglasi mogu prekomjerno trošiti bateriju, dovesti do zagušenja ionako preopterećenih mreža i izazvati nepotrebne troškove, navedeno je na službenom Googleovom blogu.
Testiranje ograničenja je već počelo. U punoj mjeri bi trebala zaživjeti u kolovozu ove godine.
Neki od spornih oglasa namjerno su napravljeni tako da predstavljaju opterećenje za računalne i mrežne resurse, poput onih koje se koristi za rudarenje kriptovaluta. Ali, drugi su tek posljedica lošeg programiranja ili izostanka odgovarajuće optimizacije.
U Googleu su predvidjeli ukupno tri praga koja oglas za Chrome ne smije prekoračiti: četiri megabajta mrežnih podatataka, 15 sekundi korištenja procesora u svakih danih 30 sekundi ili 60 sekundi korištenja procesora ukupno.
Oglasi koji ne zadovoljavaju ove preduvjete bit će uklonjeni, korisnici koji kliknu na njih biti preusmjereni na stranicu s obavijesti o pogrešci, a oglašivač dobiti obrazloženje zašto je oglas uklonjen.
Do tih su parametara došli analizom podataka korištenja podataka kod nekih od najtežih oglasa u Chromeu. Iako su prijestupnici činili tek 0,3 posto svih oglasa, odgovorni su za 27 posto podatkovnog prometa i 28 posto korištenja procesora, piše Gizmodo.