Regulatori SAD-a su objavili kako bi se sustavi koji koriste umjetnu inteligenciju poput onog u Googleovom autonomnom vozilu mogli smatrati vozačima pod saveznim zakonima. Ovo bi se moglo označiti i kao nevjerojatno bitan korak ka konačnom odobrenju takvih vozila na prometnicama u SAD-u
NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) je Googleu priopćila da će 'vozač' u kontekstu Googleovog autonomnog vozila biti automatizirani sustav - a ne putnici unutar vozila. 'Suglasni smo s Googleom kako njihovo vozilo neće imati vozača u uobičajenom smislu, kakvog imamo već stotinjak godina', stoji u odluci.
Ovaj korak je iznimno bitan ne samo za Google, već i brojne druge proizvođače koji su počeli razvijati vlastita rješenja za 'robotske' automobile. Mnogi od njih su se već žalili kako je trenutni sustav regulativa jednostavno zastario i treba bitne izmjene koje će omogućiti putovanje i nadolazećih vozila.
NHTSA dodatno postavlja pitanje može li i na koji točno način Google ovjeriti da automatizirani sustav može ići u skladu sa standardima koji se primjenjuju na ljudske vozače. Sama odluka koju je primio Google je obećavajuća, ali vrlo opširna. Stručnjaci iz Mountain Viewa sada pažljivo analiziraju dokumentaciju i procjenjuju što točno napraviti dalje.
Ranije je IT div iz Mountain Viewa NHTSA obavijestio kako stvarnu opasnost upravljanju zapravo predstavljaju - ljudi, koji u nekim trenucima mogu odlučiti primiti volan u svoje ruke. No, u ovom trenutku postoje regulative koje zahtijevaju standardne dijelove svih automobila, a to među ostalim uključuje i volan, pedale za gas i kočnicu. Iako bi Google možda htio kreirati vozilo bez toga, za sada ono ne bi smjelo ići u promet - igdje.
Era autonomnih vozila koja će prevoziti putnike sasvim sigurno stiže velikom brzinom, a u sljedećih nekoliko mjeseci NHTSA bi trebao kreirati okvir za nove regulative. Međutim, proizvođači imaju ulogu dokazati da su njihovi sustavi - sigurni. Regulatorska vrata su sada ipak otvorena - i postoji velika mogućnost da će 'vozila bez volana' uskoro postati stvarnost.
Slična stvar se odvija i u Europi, gdje su brojni proizvođači (ali i Google) već kontaktirali odgovarajuća tijela vezana za promet. Za sada se u nekim zemljama odvijaju testovi vozila koja automatiziranim sustavom upravljaju cestama, no i kod njih je obavezno postojanje svih vozačkih kontrola kako bi ljudi mogli preuzeti stvar u svoje ruke - na dobro ili na loše.