Iako su u Googleu utvrdili da su njihovi autonomni automobili nakon mnogo tisuća prijeđenih kilometara na pravim testnim stazama snalažljiviji i potencijalno sigurniji od običnih vozača, regulatorna tijela imaju drugačije viđenje situacije. U kompaniji sada lobiraju da se njihovi automobili ovjere na temelju virtualnih, a ne stvarnih vožnji u Mountain Viewu
Google je rekreirao kompletan kalifornijski cestovni sustav za testiranje autonomnih automobila, unutar kojeg su vozila prešla gotovo šest i pol milijuna kilometara. Sustav je toliko napredan da ga se naziva 'Matricom' po uzoru na film, a u njemu se nalaze brojna druga prometala, nepredvidljivi pješaci, biciklisti, motoristi i tisuće situacija koje se mogu dogoditi u stvarnosti.
Regulacije u Kaliforniji naizgled traže nešto drugo - test vozila u kontroliranim uvjetima, što obično znači privatne testne staze ili privremeno ograđena područja javne ceste. Googleov Ron Medford smatra kako bi se umjesto toga trebala prihvatiti i računalna simulacija. U prilog takvom argumentu slijedi i činjenica da je Google u mogućnosti testirati tisuće različitih scenarija u roku od nekoliko sati, što je na stvarnoj stazi jednostavno neizvedivo.
„Google pokušava preskočiti nekoliko koraka i sve početi s potpuno autonomnim vozilima“
Citat
Schwarz je za The Guardian izjavio i da brojni drugi proizvođači sve vezano uz autonomne automobile čine postupno, korak po korak - te da ovakav nagli korak može napraviti samo Google. Ova kompanija vjeruje kako testovi koje izvode na svojim računalnim simulacijama preneseni u stvarno vrijeme mogu trajati na desetke godina, što nije dobro za tehnološki napredak.
Ipak i ovaj američki stručnjak nije potpuno uvjeren u Googleove simulacije, posebno stoga što uvijek postoji mogućnost da će automobil krivo interpretirati nenadanu situaciju na kakvom cestovnom križanju. Ljudi mogu reagirati drugačije od onoga što sustav predviđa, a što jednostavno nije moguće osigurati bezbrojnim simulacijama.
U konačnici, Schwarz smatra kako će Google ipak morati ići postupno poput drugih, prikupljanjem još mnogo podataka o kulturi vožnje diljem SAD-a, ne samo na ograničenom području, a tek onda krenuti i s međunarodnim testiranjima. Usprkos lobiranju kompanije, male su šanse da će službenici u Kaliforniji popustiti u regulacijama