Cijena sirove nafte na tržištu se strmoglavila na najnižu razinu u posljednjih pet godina te trenutno iznosi 63 dolara po barelu s tendencijom daljnjeg pada
I dok su Hrvati ovaj potres na tržištu crnog zlata jedva i osjetili, s one strane Atlantika cijena benzina na crpkama dramatično je pala - s 3,7 dolara na svega 2,7 dolara po galonu (4,4 kune po litri).
Pojedini analitičari čak zazivaju povratak benzina na 2,5 dolara po galonu, pa bi prosječnom Amerikancu za Božić moglo dostajati manje od 200 kuna da napuni rezervoar.
Ne čudi stoga što je prodaja glomaznih SUV-ova odmah skočila, a pojedini distributeri otvoreno su požalili što je GM prije četiri godine odstrijelio Hummer.
Kakve sve ovo ima veze s Teslom? Velike.
Jedina komparativna prednost električnih automobila nad onima koje pogone motori s unutarnjim izgaranjem leži upravo u potrošnji. S cijenom goriva koja je prijetila da će još više narasti električni automobili činili su se kao jedina alternativa. Kupci su im bili spremni oprostiti prekratku autonomiju, manjak infrastrukture, duga vremena punjenja, pa čak i rizik značajnog gubitka vrijednosti prilikom preprodaje rabljenog vozila. Jeftini benzin sve ovo mijenja.
Smanji li se prodaja električnih automobila, smanjit će se i potreba za širenjem mreže električnih punionica, što će neminovno dovesti do još većeg pada prodaje električnih automobila.
Da gdje ima dima, ima i vatre, dokazuje i Teslina dionica koja u zadnja tri mjeseca bilježi opadajući trend, posebice otkad je cijena nafte završila ispod 80 dolara po barelu. Vrijednost Teslinih dionica i prije je padala zbog manjkavosti proizvoda, što je menadžment riješio servisnim akcijama i retroaktivnim produljivanjem garancije.
Ovo je ipak prvi put da prijetnja za Teslu dolazi izvana pa ostaje za vidjeti kako će se snaći američki proizvođač.
Svakako iskažite svoje mišljenje u anketi.