PREGOVORI U TIJEKU

Hoćemo li vijesti uskoro čitati samo na Facebooku?

25.03.2015 u 14:44

Bionic
Reading

Zadnjih nekoliko mjeseci Facebook je potiho ušao u pregovore s nekoliko medijskih tvrtki, ne bi li pronašli način kako njihov sadržaj prikazivati u sklopu najveće svjetske društvene mreže. Navodno su spremni i podijeliti prihod od oglašavanja

S 1,4 milijarde korisnika, Facebook je postao značajnim izvorom prometa izdavačima koji nastoje doprijeti do sve fragmentiranije publike, prikovane uz pametne telefone.

Zadnjih nekoliko mjeseci Facebook je potiho ušao u pregovore s nekoliko medijskih tvrtki, ne bi li pronašli način kako njihov sadržaj prikazivati u sklopu najveće svjetske društvene mreže, umjesto povezivanja na vanjsko web odredište (koje zna potrajati i do osam sekundi).

Zadatak nije jednostavan - izdavači trenutno nastoje zadržavati čitatelje u sklopu vlastitih eko-sustava, kao i prikupljati dragocjene podatke o njima, nastojeći pronaći pravi model monetizacije medijskog sadržaja online. Ta se ideja neće svidjeti ni Googleu, koji bi mogao ostati bez pristupa značajnom dijelu prometa i prihoda vezanih uz medijske sadržaje.


U Facebooku izdavače namjeravaju primamiti novim formatom objave, koji je navodno već nekoliko mjeseci u testiranju, kao i dijelom prihoda od oglašavanja uz njihov sadržaj, a nude i tehnička rješenja za bržu isporuku. Među prvima koji će se uključiti u taj projekt bi trebali biti New York Times, BuzzFeed i National Geographic.

Dodatni poticaj izdavačima je i to što bilježe pad prometa s Facebooka, vjerojatno zbog toga što se ta kompanija više okreće videu, lukrativnijem mediju za prodaju oglasa. Facebook dosad nije prakticirao podjelu prihoda s izdavačima, već se oslanjao na generiranje prometa. S novim modelima počeo je eksperimentirati krajem prošle godine.

Dio izdavačke zajednice, u kojem je i britanski Guardian, smatra kako bi trebali pregovarati svi zajedno i tako izboriti bolje uvjete za cijelu industriju te zadržati kontrolu nad vlastitim oglašavanjem.