Hrvati najčešće online kupuju kod kuće, koristeći stolno računalo. Najvažnija im je dobra cijena, a robu kupljenu online najviše vole plaćati - pouzećem
SigurnaTrgovina provela je od 13. prosinca 2016. do 9. siječnja 2017. godine istraživanje navika online kupaca u Hrvatskoj. Obuhvaćen je uzorak od 7.260 ispitanika u Hrvatskoj, koji su odgovarali na pitanja vezana uz digitalnu trgovinu putem ankete online.
Anketa je oglašavana putem Facebook i Google AdWords oglasa ciljajući jednako demografske podatke (starosna skupina, spol, mjesta prebivališta i slično). Nešto više od pola ispitanika (51 posto) staro je od 26 do 35 godina, dok 38 posto ima od 36 do 50 godina. 53 posto su žene, 47 posto muškarci.
Oko 51 posto ciljane skupine živi u gradovima, dok 49 posto živi u ruralnim područjima. Oko 60 posto ciljane skupine su radno sposobne osobe, dok su oko 40 posto studenti, umirovljenici ili nezaposleni.
Na upit da li češće kupujete online ili u tradicionalnim trgovinama oko 28 posto ispitanika je ustvrdilo kako više kupuje online.
Ogromna većina (85 posto) ispitanika kupovinu online najčešće obave od kuće. Preostalih 15 posto to radi tijekom radnog vremena. Više od 76 posto kupuje koristeći stolno računalo, dok njih 21 posto to čini mobitelom.
Više od dvije trećine ispitanika (68 posto) web trgovine koristi isključivo za istraživanje cijena nakon čega kupovinu obave u tradicionalnoj trgovini. Tek jedva svaki treći (32 posto) doista kupuje online.
Najviše njih (67 posto) kupuje jednom do dva puta mjesečno. U shopping online tri do pet puta mjesečno upušta se 23 posto ispitanika, šest do deset puta šest posto, a više od deset kupovina obavi tek četiri posto.
Omiljeni oblik plaćanja je - po preuzimanju robe pouzećem (41 posto). Slijede bankovne transkakcije (22 posto), Paypal (20 posto) te kreditne i debitne kartice (15 posto).
Gotovo pola (47 posto ispitanika) izdvojilo je dobru cijenu kao najbitniju stavku pri online kupnji. Na drugom mjestu je sigurnost web trgovine (35 posto) dok je na trećem mjestu besplatna dostava (16 posto). Promotivni kodovi i program vjernosti su hrvatskim online kupcima manje bitni.
Online se najviše kupuje tehničku robu i računala (20 posto), odjeću i obuću (15 posto) te knjige, glazbu, filmove i video igre (11 posto). Slijede sportska oprema i kozmetika (s po sedam posto) i uradi sam potrepštine (šest posto).
Što se preporuka tiče, najviše se vjeruje komentarima na društvenim mrežama (30 posto) i forumima (27 posto), kao i neovisnim organizacijama koje certificiraju web trgovine (27 posto).
Više:SigurnaTrgovina