MREŽA KOJA JOŠ RASTE

Ima nas 900 milijuna na Facebooku

24.04.2012 u 11:03

Bionic
Reading

Iako je skupila pedesetak milijuna korisnika više od kraja prošle godine, najveća svjetska društvena mreža muči se s prihodima i rastom troškova

Facebook je generirao 1,06 milijardi dolara (oko šest milijardi kuna) prihoda tijekom prvog ovogodišnjeg kvartala. Bio je to drugi kvartal zaredom u kojem su ostvarili više od milijardu dolara prihoda. To je gotovo upola više nego godinu dana ranije, ali i šest posto manje nego tijekom prethodnog tromjesečja.

Ujedno, troškovi su se gotovo udvostručili u odnosu na lani, nadmašujući rast prodaje tijekom istog razdoblja. Sve to skupa mogući je znak usporavanja rasta, što bi moglo ohladiti brojne ulagače netom prije nestrpljivo iščekivane javne ponude dionica.

Poslovni rezultati te kompanije najslabiji su barem od 2010. i lošiji od očekivanja analitičara. Pad prihoda zabilježen je usprkos tome što je broj aktivnih korisnika mjesečno porastao za 56 milijuna od kraja 2011. i sad iznosi više od 901 milijun, piše Los Angeles Times

Do kraja godine, najveća svjetska društvena mreža mogla bi ostvariti 6,1 milijardu dolara (oko 34,7 milijardi kuna) ukupnih prihoda, gotovo dvostruko više nego lani.

Facebook većinu prihoda ostvaruje od oglašavanja i udjela u prihodima koje ostvaruju aplikacije. Tijekom veljače predstavio je nove oglase, no još uvijek nisu polučili vidljive rezultate.

U tvrtki kažu kako je pad prihoda tijekom prvog tromjesečja uobičajen za oglašivačku industriju, kojoj je zadnji kvartal udarno vrijeme zbog blagdanske sezone.

Neto prihodi pali su 12 posto na 233 milijuna dolara (oko 1,3 milijarde kuna), dok su troškovi narasli na 677 milijuna dolara (oko 3,8 milijardi kuna), najviše zbog ulaganja u podatkovne centre, zapošljavanje i oglašavanje. Sa 31. ožujkom zapošljavao je 3.539 djelatnika, 1.108 više nego u isto vrijeme lani.

Otkriveno je i kako je plaćen Instagram - sa 23 milijuna dionica i 300 milijuna dolara u gotovini (oko 1,7 milijardi kuna). Također, obvezali su se i isplatiti 200 milijuna dolara (oko 1,1 milijardu kuna) Instagramu ako američki regulatori blokiraju preuzimanje.

To znači da je Facebook vlastitu vrijednost procijenio na nešto manje od 77 milijardi dolara (oko 439 milijardi kuna), što je značajno manje od 100 milijardi dolara (oko 570 milijardi kuna), kolika bi bila vrijednost kompanije ako javna ponuda dionica uspije prema planu.

Platili su i 550 milijuna dolara (oko 3,1 milijardu kuna) za veći dio portfelja patenata koje je Microsoft kupio od AOL-a za milijardu dolara (oko 5,7 milijardi kuna). Bila je to druga velika kupnja patenata nakon što je Yahoo tužio Facebook zbog kršenja patentnih prava. Facebook je na tu tužbu uzvratio protutužbom.