I u svijetu baza podataka sve su važnije potrebe korisnika i inovacije, moglo se čuti na Oracleovoj konferenciji u Zagrebu, gdje je šef hrvatskog ogranka te korporacije otvoreno pohvalio društvo u Banskim dvorima
Na sedmoj po redu konferenciji Oracle Day Croatia okupilo se petstotinjak sudionika, među kojima su bili vodeći ljudi hrvatskog IT-a i brojni informatički stručnjaci.
Pozdravio ih je glavni direktor Oraclea Hrvatska Marin Tadić. 'Korisnici su reagirali na ekonomsku situaciju i događanja na tržištu tako što su se okrenuli inovacijama. Fokusirali su se na to kako kroz inovaciju povećati produktivnost, poboljšati poslovanje, ali i povećati učinkovitost cijelog društva', istaknuo je Tadić te dodao kako 2012. godina nije bila bajna, a analize pokazuju da ni 2013. neće biti.
Naglasio je kako su najbolje rezultate postigle one tvrtke koje su se odlučile uhvati u koštac s izazovima i krenule s inovacijama.
'Takvih kompanija nema previše, ali one koje su se odlučile na to pomno biraju posadu, bez obzira na smanjene budžete. Pokušavaju smanjiti troškove i povećati produktivnost', dodao je Tadić.
Mnoge je iznenadio kada je otvoreno odao priznanje aktualnoj Vladi za njihove postupke u proteklih godinu dana.
'Neke stvari rade dobro, neke su trebale biti napravljene brže. Ali primjećuje se napredak u interoperabilnosti. Dosta je ljudi iz gospodarstva prešlo u centralnu upravu', nabrojao je Tadić te dodao kako bi se 2014. godina mogla nazvati godinom oporavka.
Što se tiče IT sektora, Tadić je istaknuo kako je u 2012. godini zabilježen pad potrošnje u Hrvatskoj, i to 7 - 8 posto u dijelu kojim se oni bave. Istovremeno, u drugim zemljama se nije štedjelo u IT-u.
Pohvalio se i kako je u protekle tri godine Oracle bilježio konstantan rast što mogu zahvaliti njihovoj spremnosti i prepoznavanju krize, ali i prepoznavanju onoga što njihovim klijentima treba u budućnosti.
Iskustvo korisnika je sve
Predavanje je održao i potpredsjednik Oraclea za inženjerske sustave Jean-Claude Michaca, koji je istaknuo kako se usluga koju Oracle pruža mora mijenjati ovisno o potrebama korisnika.
Dodao je i kako se sve veći naglasak stavlja ne na infrastrukturu, već na infostrukturu - prikupljanje i analizu podataka, ali i iskustvo korisnika i njihovo zadovoljstvo.
'Iskustvo korisnika utječe na sve - na reputaciju tvrtke, na njenu uspješnost. A to postaje sve bitnije u svijetu', zaključio je Michaca.
Nebojša Kirigin, pomoćnik ministra unutarnjih poslova predstavio je projekt NBMIS (National Border Management Information System) ili Pametne granice, koji se provodi u sklopu uvođenja schengenske granice.
Mirko Talajić iz Zagrebačke banke izložio je praktični primjer evolucije poslovnog sustava izvješćivanja u realnom vremenu temeljenog na Oracleovim tehnologijama i inženjerskim sustavima.
Cloud, poslovno planiranje, analitika...
Neos i IN2 predstavili su projekte koje su izveli u Turskoj, odnosno Srbiji, a sudionici su doznali i sve o koristima od analize podataka koje već prikupljaju za pripremu učinkovitih kampanja osvajanja tržišta.
Govorilo se i o mogućnostima Oracleovih rješenja za računalstvo u oblaku, poput prilika koje hrvatskim tvrtkama u potrazi za najkvalitetnijim kadrovima nudi Oracle Taleo, usluga organizacije ljudskih potencijala temeljena na oblaku.
Combis je predstavio rješenja za poslovno planiranje i analitiku. 'Uslijed sve veće konkurencije, tvrtke svakodnevno pronalaze nova sredstva, načine i pristupe koji omogućuju veću efikasnost poslovanja te posljedično otvaraju prostor za veću profitabilnost.
Jedan od takvih pristupa jest i orijentacija na primjenu informacijskih sustava za podršku odlučivanju koji sve više postaju simbol suvremenog poslovanja uspješne tvrtke', rekla je Ivona Žagar, viša konzultantica za EPM iz Combisa, koja je govorila o Oracleovoj aplikaciji za upravljanje troškovima i dobiti poslovanja.