TAJNA BOJE

Internet je plav jer nas to umiruje i opušta

04.07.2014 u 06:59

Bionic
Reading

U svih svojih nekoliko desetljeća postojanja internet nikad nije bio plav kao što je danas. Kamo god da se okrenemo, naletjet ćemo na tu boju u nekoj nijansi

Plava je boja koja smiruje i opušta. Simbolizira nebo i vodu; um, povjerenje, san i sigurnost; kao i komunikaciju te interakciju. Rijetko ćete ju naći među povrćem i voćem, nije česta ni u životinjskom svijetu.

To je boja koju najviše ljudi voli. Naći ćete ju na zastavama svake druge zemlje svijeta. Često ju se koristi u poslovne svrhe, kao i oznaku za ljude aristokratskog porijekla.

Plavo obojene površine djeluju kao da se udaljuju i smanjuju, pa su idealne za isticanje nečeg drugog.


Google je za dio svog vizualnog identiteta odabrao posebnu nijansu plave boje. No, nije ona im nije bila prvi izbor. Dizajneru se, priča kaže, svidjela druga nijansa, ali mu je direktor rekao kako ova donosi više klikova. Nije govorio napamet - testirali su 41 nijansu. Jedna je prevladala.

Twitter plava zaživjela je nakon što je zaštitni znak tog servisa postala ptičica. Zašto? Kako bi naglasili komunikaciju, koja je srž tog servisa.

Na Tumblru su tamnoplavu odabrali zato što izdiže postove i čini ih svjetlijim. Koriste ju za dijelove za koje procjenjuju kako ih posjetitelji neće trebati odmah. I Instagram ima svoju plavu - instagram plavu - dok LinkedIn plava podsjeća na '90-te. Microsoft, pak, koristi glasnu, agresivnu plavu.

A Facebook? Njegov suosnivač Mark Zuckerberg ustanovio je prije koju godinu kako je slijep na crvenu i zelenu boju. Ali vidi sve nijanse plave. Tako je obojio danas najveću svjetsku društvenu mrežu u boju koju najbolje vidi, a da dugo nije bio svjestan zašto.

I MySpace je bio plav, prije no što ga se dočepao Justin Timberlake

Zašto su linkovi plavi? Pa, čovjek koji ih je izmislio pripremao ih je za crno-bijeli zaslon. Mosaic, prvi popularni preglednik ikad, obojao ih je u plavo zato što je to tada bila najtamnija dostupna boja, a da nije crna. Trebalo ih je istaknuti, ali ne previše.

A i rubrika koju čitate u znaku je plave boje, ako niste primijetili.

Doista, čini se kako je sveprisutna.

Izvor:The Awl