Tvrtke su prepoznale internet kao mjesto na kojem mogu za relativno malo novca doprijeti do velikog broja potencijalnih korisnika. Osim toga, shvatile su i kako kupci donose odluku o kupnji upravo na temelju informacija koje dobivaju na internetu
Četvrtu godinu zaredom, tvrtka inspiracija.com provela je nacionalno istraživanje Internet.hr, u kojem su ispitanici iz 312 tvrtaka koje posluju u Hrvatskoj odgovorili kakvi su im planovi za oglašavanje u 2013. i 2014. kroz različite medije te specifičnije, kako koriste internet za razvoj poslovanja.
Rezultati pokazuju kako oglašivači u 2013. planiraju povećati sredstva za oglašavanje na televiziji i internetu.
Od 10 tvrtaka iz istraživanja, njih devet planira koristiti neki oblik internetskih medija za komunikaciju s tržištem. Zanimljivo je istaknuti da će od tradicionalnih medija tiskovine i dalje biti najkorišteniji medij za oglašavanje.
U 2013., najveći broj tvrtaka planira oglašavati se na internetu putem profila na društvenim mrežama, foruma, blogova, e-mailova i biltena (newslettera).
Od tradicionalnih medija i dalje je u vodstvu tisak, a televizija je na začelju, prije svega zbog visoke cijene oglašavanja.
Zanimljivo je kako je istraživanje pokazalo da će u 2014. čak 72 posto internetskih oglašivača povećati svoje budžete za oglašavanje.
'Razlog tomu možemo pronaći u sadašnjim relativno malim budžetima za oglašavanje (u odnosu na druge medije) i brzorastućoj popularnosti interneta: rast broja korisnika, različitost medija, interakcije i dvosmjerna komunikacija, laka segmentacija potrošača, lakše mjerenje rezultata kampanje, niže cijene oglašavanja itd', ističe se u istraživanju.
U 2014., oglašivači najviše planiraju koristiti e-mail i newslettere kao formate komuniciranja s tržištem, jer omogućuju ciljane i personalizirane poruke, a gotovo je besplatan.
'Od komercijalnih formata oglašavanja najkorišteniji će biti plaćene ključne riječi (61 posto), zatim banneri koje će koristiti nešto više od polovice tvrtki iz istraživanja. Važno je istaknuti da profili na društvenim mrežama postaju sve značajniji oblik komunikacije s tržištem, koje u ovoj godini planiraju koristiti čak dvije trećine tvrtaka iz istraživanja', ističe se u rezultatima istraživanja.
Osim društvenim mrežama, tvrtke će se posvetiti i vlastitim web-stranicama te unapređenju prodaje putem interneta, jer više od polovice ispitanika smatra kako kupci donose odluku o kupnji upravo zahvaljujući internetu.
Stoga ne iznenađuje da sve više tvrtki nudi svoje usluge ili proizvode putem online kataloga ili web-shopa. Četvrtina ispitanika namjerava dodatno unaprijediti svoju ponudu na internetu.
Čini se kako bismo u 2014. mogli vidjeti pravi procvat internetskog oglašavanja u Hrvatskoj, a ono u tradicionalnim medijima ostat će na dosadašnjim razinama.