Sjevernoameričke kompanije naručile su u 2023. godini znatno manje robota, prekinuvši petogodišnje razdoblje uzleta u uvjetima usporavanja gospodarstva i viših kamata koji otežavaju nabavu sofisticiranih strojeva, pokazalo je istraživanje
„Kada stanje u gospodarstvu nije sjajno, lakše je odgoditi kupnju”, rekao je predsjednik udruge proizvođača robota A3 koja prati narudžbe Jeff Burnstein.
Kompanije su lani kupile 31.159 robota, za 30 posto manje nego u 2022., izračunao je A3. Postotni pad najveći je od 2006., utvrdili su.
Potražnja se smanjila u kompanijama povezanim s automobilskom industrijom, koje su prošle godine činile oko polovine tržišta robota, ali i u prehrambenom i metaloprerađivačkom sektoru.
U četvrtom tromjesečju proizvođači robota zabilježili su 7.683 narudžbe, za osam posto manje nego u istom razdoblju 2022.
Universal Robotos, danski proizvođač malih fleksibilnih robota, izvijestio je nedavno da mu je prihod u 2023. pao za sedam posto, na 304 milijuna dolara.
Prodaju su lani zakočili zabrinutost zbog posustalog gospodarstva i višak zaliha, nagomilan u pandemiji covida-19, kada je prodaja robota procvjetala budući da su proizvođači tražili rješenje za manjak radne snage. Godina 2022. bila je rekordna po broju narudžbi, pokazali su podaci A3-a.
Posustajanje potražnje u 2023. vremenski se poklopilo s najavom pojedinih proizvođača o razvoju naprednijih verzija strojeva.
Tako je startup za robotiku Figure u siječnju izvijestio da je sklopio partnerstvo s njemačkim BMW-om koje bi trebalo rezultirati postavljanjem humanoidnih robota u BMW-ovoj tvornici automobila u Južnoj Karolini. Humanoidne robote razvija i proizvođač električnih vozila Tesla.