Duopol Googleove i Appleove platforme na mobilnom tržištu ne pokazuje znakove slabosti. Ako išta, u odnosu na 2013. godinu, ojačao je s 93,8 posto udjela na 96,3 posto. Za konkurenciju to znači samo lošu priču...
Windows Phone platforma je tako, usprkos zabilježenom manjem rastu ukupno isporučenih jedinica (s 33,5 milijuna na 34,9 milijuna) u praksi potonula ispod tri posto udjela. Istovremeno, Android je u 2014. po pitanju isporučenih jedinica ugrabio 81,5 posto tržišta, dok je Appleova mobilna platforma ostala na više-manje istih 14,8 posto kao i u razdoblju ranije.
Prvi put Android je prešao milijardu isporučenih jedinica u jednoj godini, ali vrijedi spomenuti i da je Samsung usprkos problemima u poslovanju ipak zadržao značajnu prednost nad ostalim proizvođačima, mada su oni bili ti koji su Googleovu platformu gurali naprijed po pitanju isporuka.
Prodaja iOS uređaja ide u svojim uobičajenim ciklusima pa ne iznenađuje dobar rezultat isporuka u četvrtom kvartalu u odnosu na Android, ali i obrnut rezultat u ostatku godine. Da može gore od Windows Phone platforme pobrinuo se BlackBerry, čiji je udio u isporukama u 2014. i službeno pao ispod pola postotka...
'Umjesto borbe za treći ekosustav nakon Androida i iOSa, 2014. godina je umjesto toga donijela okršaje u kojima je Windows Phone platforma potpuno zasjenila BlackBerry, Sailfish, Firefox i ostale, no niti jedna od ovih platformi se ne uspijeva približiti vodećem dvojcu - ili zabilježiti rast', rekla je Melissa Chau iz IDC-a. Slika je sasvim jasna: