dejtanje na domaći način

Ljubav na prvi klik ili nešto više? Doznali smo što priprema Iwi, hrvatska mobilna aplikacija za upoznavanje

11.03.2023 u 18:46

Bionic
Reading

'Swipe', 'match', (ne)obavezno čavrljanje na početku, potom i potencijalno upoznavanje uživo, i tako u krug, a sve u tek nekoliko poteza prstom. Tako otprilike funkcioniraju aplikacije za upoznavanje koje proteklih nekoliko godina, točnije od 2020. uslijed lockdowna i pandemije, bilježe strelovit rast. Premda je starijim generacijama to možda pomalo neobično, takve su aplikacije sve više prihvaćen način na koji mnogi pokušavaju pronaći partnera/icu ili jednostavno nekog za povremeno druženje

Istraživanje provedeno u Ujedinjenom Kraljevstvu procjenjuje da će do 2040. godine 70 posto parova prvi put stupiti u kontakt putem interneta. Početak pandemije bio je osobito uspješan za najpoznatiju takvu aplikaciju u svijetu – Tinder – kojoj je upravo 2020. bila najprometnija godina u povijesti. Krajem ožujka, kad je većina svijeta bila u lockdownu, Tinder je prvi put u povijesti zabilježio preko tri milijarde 'svajpanja prstom' u jednom danu, s više od 42 matcheva po korisniku. I od tada hype nije stao.

Niču i nove aplikacije za upoznavanje, a mladi tim iz Hrvatske odlučio je ponuditi nešto novo i istaknuti se u mnoštvu njih. Riječ je o Iwi, mobilnoj aplikaciji koja povezuje upoznavanje online i uživo, čime pokušavaju stati na kraj beznadnom i beskrajnom skrolanju po fotografijama, već povezivati ljude prema psihološkim profilima te pomoću tehnologije proširene stvarnosti.

'U svijetu u kojem je došlo do zasićenja kulturom 'svajpanja', Iwi će prvi ponuditi kombinaciju tradicionalnog upoznavanja u fizičkom svijetu, kroz korištenje moderne tehnologije, i tako za korisnike izvući ono najbolje iz obje stvarnosti', tvrdi idejni začetnik Josip Babić, inače diplomirani pravnik koji aplikaciju razvija posljednje dvije godine. Njegovu je, kaže nam, 'tadašnju ludu ideju' među prvima podržao Karlo Vidaković te joj je dao 'tehničke konture'.

Kako nam je potanko pojasnio, tijekom kreiranja profila, Iwijev algoritam precizno povezuje korisnike s onima koji su im kompatibilni prema psihološkim dimenzijama te sličnim životnim vrijednostima i hobijima. 'Takvim se modelom potiče i ohrabruje korisnike da pokažu pravu osobnost unutar aplikacije, tako da se ne moraju skrivati iza idealiziranog profila da bi pronašli pravu osobu za sebe', pojašnjava naš sugovornik, dodajući da je Iwi besplatan za korištenje na platformama Google Play i App Store.

Ideja je nastala na kavi s prijateljima, kaže nam Babić, a nekoliko njih žalilo se govoreći da aplikacije za upoznavanje 'nemaju dušu'. Zaključili su, kaže, da ne mogu pronaći nikoga prema svojim afinitetima ili interesima.

'Kako sam prije koristio aplikacije za upoznavanje, točno sam znao o čemu govore, pa se rodila ideja da bi bilo zanimljivo kad bi postojala ona koja već radi predselekciju osoba za tebe i nudi ti samo one s kojima bi istinski mogao/mogla kliknuti.

Osobito kad bi još postojala mogućnost da te osobe sretneš u stvarnom svijetu, ne samo u onom digitalnom. Većina aplikacija vodi isključivo prema sextingu ili spojevima koji se nikad ne razviju u pravom životu, upravo zato što im nedostaje bitna komponenta – kako prepoznati osobe s kojima bi stvarno htio/htjela popiti kavu ili provesti svoje slobodno vrijeme', kaže Babić.

Kako bi on i njegov tim doskočili tom problemu, aplikacija za korisnika unaprijed radi 'predizbor'. 'Preko Iwi osobe mogu biti i iskrenije jer naglasak nije samo na fizičkom izgledu, već i na osobnosti koju prenosiš u aplikaciju kao dio svog profila', tvrdi Babić. Naziv aplikacije dolazi od maorske riječi iwi koja na hrvatskom znači 'zajednica' ili 'spajanje u zajednice', što je, kaže Babić, temeljna ideja aplikacije i odražava se u Iwijevu motu 'Get from I to We'.

Koriste psihološki model Big Five (B5)

Tvrdi da je Iwi prva aplikacija koja spaja kompatibilne osobe korištenjem psihološkog modela Big Five (B5), baziranog na upitniku koji se korisnicima prikazuje pri registraciji. Psihološki model osobnosti B5 jedini je model psihološkog testiranja koji prihvaća znanstvena zajednica.

Upitnik pokriva pet ključnih osobina ličnosti i daje uvid u opću dispoziciju i buduće ponašanje osobe. 'Također, rezultati psihološkog testiranja pokazatelj su čvrstoće međuljudskih odnosa, što je za Iwijeve korisnike dodatna vrijednost', kaže Babić.

Oko 4000 korisnika

Prototip aplikacije dostupan je na tržištu od proljeća prošle godine. Otad, kaže naš sugovornik, rade na podizanju njezine kvalitete u skladu s povratnim informacijama korisnika te kreiranju konačne verzije uz dodavanje novih funkcionalnosti.

Korisničku bazu krenuli su graditi kroz Iwijeve evente, na kojima je uz promociju same aplikacije naglasak na upoznavanju korisnika uživo, što i jest krajnji cilj. Takvim pristupom dobili su komentare iz prve ruke, upoznali ih s konceptom aplikacije i čuli od njih kako im mogu izaći u susret.

'Ta se priča pokazala poprilično uspješnom. Iwijevi eventi uvijek su popunjeni i interes za njih je velik, a ovo ljeto planiramo nastaviti tu priču na našoj obali. Trenutačno imamo oko 4000 korisnika, većinom s područja Zagreba i okolice', kaže nam Babić.

U njihovu užem timu je osmero ljudi, a Babić ga opisuje kao 'karakterno različitog, s različitim poslovnim i privatnim iskustvima koja obogaćuju priču aplikacije Iwi iz različitih kutova'.

'Često se zbog razlike u godinama i profesijama ulovimo u tome da potpuno drugačije doživljavamo međuljudske odnose i upoznavanje, što je, vjerujem, razlog zbog kojeg aplikacija obuhvaća širok spektar mogućnosti kreiranja odnosa između korisnika. Osobno dolazim iz svijeta prava, a u timu imamo i grafičke dizajnere, brend menadžere, developere i event menadžere', navodi.

Nova funkcionalnost Iwi Live omogućit će razgovor u metaverzumu

Premda ih je domaća startup zajednica podržala i pomogla im, Babić nam kaže da put do realizacije nije bio nimalo jednostavan, pogotovo jer su zakoračili na malo i pomalo konzervativno tržište. 'Teško je ostvariti financijsku pozadinu koja će garantirati visoku kvalitetu same aplikacije, što krajnji korisnici očekuju, kao i ući u marketinšku arenu s postojećim stranim divovima na tržištu, npr. Tinderom. Zato morate biti iznimno kreativni da biste nadomjestili tu razliku', pojašnjava nam.

Zaključili su fazu integracije novog dizajna postojećih ekrana i poboljšanja korisničkog iskustva prilikom kreiranja profila korisnika i njihove interakcije. Babić kaže da je iduća faza razvoj novih funkcionalnosti aplikacije, a prvenstveno se to odnosi na Iwi Live, baziranu na tehnologiji proširene realnosti (AR), koja će korisnicima omogućiti spajanje u prostoru proširene stvarnosti, u Iwijevu metaverzumu.

'Princip je i dalje baziran na spajanju osoba prema njihovim profilima osobnosti, ali ne samo preko mobilnih uređaja, već i real time real place pomoću ConjureKita, tehnologije koja omogućava stalno unapređivanje naše ideje. Nakon što korisnik aktivira Iwi Live, aplikacija će tražiti kompatibilne osobe u prostoru u kojem se nalazi, primjerice njegovu omiljenom baru, noćnom klubu, na koncertu ili u knjižari.

Ako vas aplikacija pronađe na mjestu na kojem se nalazite ili inače zalazite ondje, obavijestit će vas i vašu kompatibilnu osobu ili osobe da dijelite Iwi sferu te nakon toga možete mirno i sigurno odlučiti želite li se pronaći i uživo. Ovo društveno AR iskustvo nije proširena stvarnost s kojom su se korisnici možda već susretali. S gotovo trenutnom kalibracijom, Iwi Live je brži i lakši za korištenje. U nekoliko klikova možete kreirati avatare i animacije ili ostaviti poruke u zajedničkom prostoru, odabrati u njemu mjesto sastanka te komunicirati s kompatibilnom osobom na novoj razini', pojašnjava nam Babić.

Govoreći iz dosadašnjeg iskustva, posebice kad je riječ o Iwi događanjima i testiranjima novih funkcionalnosti, Babić kaže da njegov tim i njihovi partneri vjeruju da je tržišni potencijal Iwi aplikacije značajan, osobito na tržištima na kojima je kultura digitalnog dejtanja i upoznavanja novih osoba preko aplikacija na visokom stupnju, s naglaskom na Zapadnu Europu i SAD.

'Ne samo da je riječ o aplikaciji koja u postojećem obliku nudi nešto drugačije i osobnije za svakog korisnika u vidu personality profiliranja, već je buduća primjena kroz funkcionalnosti koje dolaze – poput Iwi Livea – široka i zabavna', tvrdi Babić.

Najavio da će surađivati s poznatim igračima zagrebačke klupske scene poput RNB Confusiona, a uskoro s partnerima iz Balcan Blaze festivala sele i na obalu gdje pripremaju ljetne suradnje.

Problemi s kampanjom na Kickstarteru

Pokrenuli su i kampanju na Kickstarteru da bi prikupili sredstva za daljnji razvoj funkcionalnosti Iwi Live te upoznali širu zajednicu s aplikacijom i novitetima. 'Željeli smo testirati interes i prve dojmove naših korisnika o takvom konceptu upoznavanja, koji je potpuno revolucionaran, što se pokazalo uspješnim jer smo u tjedan dana prikupili preko 70 posto traženih sredstava uz preko 200 podržavatelja', pojašnjava nam Babić.

Međutim nije sve išlo po planu – došlo je do takozvanog patent trollinga, odnosno prijave za korištenje tuđeg patenta zbog funkcionalnosti Iwi Live. Kako nam pojašnjava Babić, prijava je bila ucjena s ciljem iznuđivanja sredstava. Osim na Kickstarter, poslana je u Appleovu i Googleovu službu, a one su je odbile nakon što je Iwijev tim poslao dokaze, no Kickstarter im je automatski suspendirao kampanju, bez mogućnosti ponovnog pokretanja.

'Takav rasplet je, naravno, bio neočekivan i u početku je doveo do velikog nezadovoljstva, ponajviše zbog uloženog truda cijelog tima u kampanju. Međutim nakon toga smo dobili puno poruka podrške iz cijele tech zajednice i izvan Hrvatske, a vjerujem da će nam dugoročno cijela ta situacija poslužiti samo za daljnji rast. Inovacije poput one koju donosimo uvijek će izazivati velik interes, ponekad i negativan, kao u slučaju našeg patent trolla', kaže Babić.

Njemu i njegovu timu cilj je proširiti aplikaciju na druga tržišta, a imali su već nekoliko događanja i testnu prezentaciju u Irskoj, točnije u Dublinu. 'Interes za ovakvom vrstom upoznavanja je velik i veselimo se svakoj novoj sredini u kojoj će zaživjeti naša priča', zaključuje.