Pitanje je tko je uopće u Hrvatskoj kršćanin. Isus je promovirao bratstvo među ljudima i jednakost ljudi pred zakonom, rekao je za tportal don Ivan Grubišić kojega smo zamolili da nam objasni kako kao kršćanin, ali i zagovornik sekularne države i ljudskih prava doživljava predstojeći referendum o braku
'To su izvorne Isusove vrijednosti i nitko ne bi mogao biti njegov učenik ako te vrijednosti ne prihvaća. Kao drugo, te vrijednosti koje je on prihvaćao i živio ih prihvatila je i Francuska revolucija i s njima je započelo civilno građansko društvo.
Hrvatska je u svoj Ustav stavila da je civilna država odvojena od Crkve, no sad se bije borba da se dokaže tko ima vlast de facto, a tko je de iure obnaša. Mislim da ovog referenduma uopće nije trebalo biti jer je u zakonu o ženidbi brak definiran kao zajednica muškarca i žene. Prema tome, more ne treba soliti, ono je slano. To je zakonom određeno. Ne treba sve zakone stavljati u Ustav. Ovdje je samo u pitanju prestiž, čija će biti zadnja, a koliko ja znam, iza svega stoji Opus Dei, stoji hijerarhija Crkve, uglavnom, možda ima koja iznimka. Ovdje se stvorio jedan duh talibanstva, što znači isključivosti prema drugima i drukčijima. To nije kršćanski stav. Isus je u zajednicu prihvaćao i žene i prostitutke i razbojnika na križu. Rekao mu je: 'Danas ćeš biti sa mnom u raju.' Prema tome, ovdje se radi o ideologiji institucija – Katoličke crkve i drugih institucija koje imaju kršćanski predznak ili katolički, ali nemaju kršćanski sadržaj. To je problem.
Na pitanje smatra li da je opravdano pozivanje Crkve na većinu, Grubišić je odgovorio:
'Pozivanje na 90 posto vjernika je isto kao da govorimo da su kod anđela krila plave boje. Naime, koliko ljudi ide u crkve? Možda 10 do 14 posto katolika, pravoslavaca i drugih možda još manje. To su, mogli bismo reći, standardni vjernici, a svi ostali su samo formalno kršteni, ali s vjerom nemaju nikakve veze. Stoga marginalizirati manjine po bilo kojoj osnovi nije dobro. Ako se u ovome uspije, doći će referendum o abortusu, o potpomognutoj oplodnji i o ulozi Crkve. Nemam ništa protiv da se Crkva bavi politikom. Neka osnuje stranku i neka ide na izbore, pa što dobije. Ja sam za takvu slobodu, ali nisam za to da se dobivaju privilegije od države, a da se radi protiv te iste države.
Ova vlast nije ona za koju se opredijelila Crkva. Iza referenduma stoje određene stranke i to se jasno vidi. Treba nam građanska država, civilno društvo i etičnost, odnosno moralnost, dakle vrijednosti, a ne formalnosti.'