Facebook je jučer predstavio svoju viziju e-pošte koju naziva 'social inbox'. Hoće li Facebookova elektronička pošta zamijeniti popularne webmail servise kao što je Gmail?
Facebook već dulje vrijeme ima mogućnost slanja elektroničke pošte, no dosad ste mogli razmjenjivati poruke samo s drugim korisnicima tog servisa. Odsad imate mogućnost dobiti pravu adresu e-pošte u obliku ime@facebook.com te je slati direktno iz Facebooka.
Pitanje koje svi postavljaju jest: je li Facebook sa svojih 500 milijuna korisnika dovoljno jak da zada udarac drugim popularnim webmail servisima kao što su Gmail, Hotmail i Yahoo Mail?
Prvo valja reći da ta usluga još nije dostupna svakome; kao i Gmail u svojim začecima, Facebook Messages možete početi koristiti samo ako imate pozivnicu. Ukoliko je nemate, možete je zatražiti na adresi www.facebook.com/about/messages/. Iz Facebooka poručuju da će vam pozivnica stići 'uskoro', no što to točno znači, ne znamo.
No i kada počnete koristiti Facebook Messages, možemo vam odmah s popriličnom sigurnošću reći da zbog njega nećete tako brzo zaboraviti na Gmail. E-pošta danas nije samo alat za komunikaciju, već i način identifikacije - pomoću Gmaila (isto vrijedi i za Hotmail i Yahoo Mail) možete se identificirati te koristiti gomilu Googleovih usluga, i to se neće promijeniti.
Što se pak tiče funkcionalnosti, Facebook Messages omogućit će slanje poruka iz Facebooka na bilo koju adresu elektroničke pošte, zatim objedinjenu arhivu za komunikaciju s bilo kojim korisnikom Facebooka, bilo pomoću poruka, bilo chata, te čitanje pošte s drugih adresa e-pošte, kao što je Gmail.
Ipak, Gmail je bio i još će neko vrijeme ostati znatno naprednija aplikacija s mogućnošću naprednog pretraživanja poruka, definiranja potpretinaca za poruke (labels), videorazgovora i tako dalje.
Najveća prednost novog Facebookovog sustava za poruke zapravo je njegova društvena komponenta. Primjerice, ukoliko želite, moći ćete podesiti da vam samo prijatelji mogu poslati e-poruku te na taj način gotovo eliminirati spam i maliciozne poruke.
Konačan sud o novom Facebookovom proizvodu dat će, naravno, sami korisnici. Počnete li za koji mjesec primjećivati sve više e-poruka s adresa s nastavkom facebook.com, znači da je eksperiment uspio.