TVITOMANIJA

Kada ćemo dočekati internetski pismene političare?

Bionic
Reading

Društvene mreže su super za kampanju. No kako natjerati mlade da lajkaju nekog starog prdonju, pitali su se panelisti na Tvitomaniji

Američki predsjednik Barack Obama bio je prvi poznati političar kojem je pomoću kampanje na društvenim mrežama uspjelo pokrenuti glasače, prikupiti sredstva i u konačnici dobiti izbore.

O tome kakvo je stanje s političkim kampanjama na društvenim mrežama u regiji pokušali su odgovoriti Krunoslav Vidić, Krešimir Macan Marko Rakar i Dragan Močević

Ima li uopće u regiji političkih kampanja na društvenim mrežama?

'Kampanja za lokalne izbore gotovo da i nije prisutna na društvenim mrežama', smatra Macan, dok Vidić ističe kako nije moguće voditi istu kampanju za različite čelnike - župana, gradonačelnika i, primjerice, načelnika općine.

'U BiH kampanje krasi nedostatak kreativnosti i inovativnosti jer političari društvene mreže smatraju opasnima i odbijaju promijeniti svoj stav', rekao je Močević, a ostali sudionici dodali su da je ista situacija u cijeloj regiji.

Macan je istaknuo da političari ne shvaćaju da s kampanjom na društvenoj mreži nije dovoljno krenuti kad i s klasičnom kampanjom, već na njoj treba raditi mjesecima.

'Društvene mreže vas ne mogu preko noći pretvoriti u prepoznatljivo lice, osim ako napravite neki skandal, ali to onda nije pozitivno prepoznavanje', istaknuo je Macan.

Močević se složio da je potrebno vremena za kampanju na društvenim mrežama i dodao kako političari mrežama pristupaju kampanjski - otvaraju profile par tjedana prije izbora i onda ostatak vremena zaboravljaju na njih.

'Društvene mreže su super kanal za kampanju, ali ne samostalno. Moraju biti u kompletu i sa ostalim kanalima', naglasio je Močević.

'Jedna od glavnih stvari je vrijeme, a ono se ne može kupiti. Za neke stvari jednostavno treba vremena. Društvene mreže ne dobivaju izbore, ali se bez njih izbori više ne mogu dobiti', dodao je Vidić.

Naglasio je kako svake godine u Hrvatskoj u glasačko tijelo uđe oko 40 tisuća novih glasača koji više ne znaju za vrijeme kad računalo nije bilo spojeno na internet.

'Stvari se radikalno mijenjaju. Što prije političari to shvate, to će im biti lakše', dodao je Vidić.

Macan je postavio pitanje je li uopće moguće pretvoriti like u glas na izborima?

'Politika nije seksi. Kako natjerati mlade ljude da lajkaju nekog starog prdonju koji ni sam ne zna zašto ide po četvrti mandat?' kaže Macan.

Močević smatra da moramo biti optimisti jer su se stvari ipak počele mijenjati s dolaskom mlađih, informatički pismenih političara.

Na kraju su istaknuli da bi se već u sljedećih nekoliko godina trebalo primjetiti promjene, ali samo ako i političari prihvate te promjene.

Savjetovali su svima da, bez obzira na to o kakvoj se kampanji radi, prvo identificiraju svoj cilj (pobijediti!), prepoznaju ciljnu grupu (a onda ih ciljaju jednu po jednu) i uče iz poraza.