Bliži se rok za prijavu poslovnih rješenja vezanih uz internet stvari na natječaj koji na lokalnoj razini provodi Hrvatski telekom, a na međunarodnoj Deutsche Telekom. Evo što trebate znati kako bi se mogli uključiti
Kao što smo već pisali, pobjednik nacionalnog natjecanja 'Zid poslovnog uspjeha' osvaja oglašivačku kampanju vrijednu 230 tisuća kuna te priliku za suradnju s Hrvatskim telekomom i plasman svog rješenja na tržište HT-ovih više od sto tisuća poslovnih korisnika.
Najbolji u međunarodnom natječaju moći će postati partnerom Deutsche Telekoma u svih osam zemalja u kojima ta tvrtka posluje te ponuditi svoje rješenje tržištu s 10,8 milijuna DT-ovih poslovnih korisnika i dobiti promociju vrijednu deset tisuća eura na međunarodnom industrijskom sajmu.
Ovogodišnja tema natječaja je Internet of Things (internet stvari, IoT). Traže se poslovna rješenja za mrežu stvari poput strojeva s ugrađenom elektronikom, softverom i senzorima koji komuniciraju i stvaraju dodanu vrijednost za korisnika.
Rješenje može dolaziti iz bilo kojeg područja - recimo, povezana vozila, pametne zgrade, pametni gradovi, industrijska automatizacija, pametno mjerenje potrošnje električne energije, vode, plina... Kakvo god bilo, mora biti namijenjeno poslovnim korisnicima.
'Na primjer, pametnim samoposlužnim aparatima korisnicima se omogućuje povećanje prihoda većom dostupnošću zaliha i povećanom učinkovitošću terenskih aktivnosti optimiziranjem ruta i smanjenjem vremena nadopune', kaže Tin Banožić, direktor marketinga za ICT i cloud u Hrvatskom telekomu.
Kao drugi primjer navodi povezane automobile opremljene raznim senzorima i povezane na internet, koji tako pružaju razne korisne mogućnosti, poput optimiziranja rute s obzirom na gužvu u prometu i vremensku prognozu, efikasnog upravljanja velikom flotom vozila te vrijednih informacija proizvođaču automobila i osiguravatelju o korištenju vozila.
U stočarstvu bi se moglo primijeniti rješenje u obliku senzora koje se postavi na nogu goveda te se tako prati njihovo kretanje i opće zdravstveno stanje. Senzor komunicira sa serverom te je podatke moguće pratiti u realnom vremenu putem aplikacije. Također se mogu dobiti informacije o tome kada je optimalno obaviti mužnju krava i tako pospješiti proizvodnju mlijeka.
Prijavljena rješenja trebaju uključiti komponente (softver i hardver te povezivanje između uređaja) ili nuditi dodatne usluge kojima se nadograđuju povezani hardverski elementi. 'Ako vaše rješenje obuhvaća softver, povezivost i hardver možete se prijaviti na natječaj. Ne možete sudjelovati ako vaše rješenje obuhvaća samo hardver ili samo uslugu povezivanja', pojašnjava Banožić.
Moguće je prijaviti rješenja koja su već dostupna na tržištu ili su spremna za prodaju. U trenutku prijave trebaju biti barem u fazi ispitivanja i biti spremna za puštanje u prodaju najkasnije do 30. studenog ove godine.
Rok za prijavu rješenja produljen je do 1. lipnja. Proces prijave je kratak i jednostavan: potrebno je samo učitati kratko objašnjenje vašeg poslovnog rješenja, odgovoriti na nekoliko pitanja i postaviti kratki video.
Vaše rješenje pojavit će se na stranici natječaja 'Zid poslovnog uspjeha', gdje će posjetitelji moći dati glas rješenju koje im se najviše sviđa do 22. lipnja (i tako možda osvojiti Galaxy S5, One M9, Desire 620 ili šest mjeseci besplatnog korištenja softverskog paketa Office 365). Nacionalni i međunarodni pobjednici bit će proglašeni 7. srpnja