UTJECAJ AI-ja

Klarnin AI chatbot obavlja posao 700 zaposlenika. Što će biti s njihovim poslovima?

06.03.2024 u 13:58

Bionic
Reading

Švedska fintech tvrtka Klarna koristi chatbot koji pokreće umjetna inteligencija (AI) za obradu dvije trećine upita upućenih korisničkoj službi. Taj posao inače obavlja 700 zaposlenika u punom radnom vremenu

Tvrtka se bavi uslugama odgode plaćanja i ima 150 milijuna korisnika u 23 države. Nedavno je kreirala chatbot u suradnji s OpenAI-jem koji je dosad obradio 2,3 milijuna razgovora na 35 jezika. Klarna procjenjuje da će ove godine zahvaljujući chatbotu uštedjeti 40 milijuna dolara. Dostupan u aplikaciji Klarna, cilj chatbota je uštedjeti vrijeme potrošačima, piše Euronews.

Klarna navodi da je chatbot precizniji u rješavanju zadataka i da je zabilježio pad od 25 posto ponovljenih upita. Međutim, korisnici još uvijek mogu odabrati interakciju s agentima uživo. Izvršni direktor Klarne Sebastian Siemiatkowski nije skrivao planove tvrtke da svoje poslovanje gradi oko umjetne inteligencije. U prosincu je Klarna najavila zamrzavanje zapošljavanja, osim za inženjerske pozicije.

Klarna svoje operacije pružanja usluga korisnicima povjerava vanjskim suradnicima i ima oko 3000 zaposlenika koji rade u odjelu. Glasnogovornik je za Tech.EU rekao da će to biti smanjeno za 700 - na oko 2300 radnika - zbog uspjeha bota koji pokreće AI.

'Kako sve više tvrtki usvaja ove tehnologije, vjerujemo da društvo mora razmotriti učinak', rekao je Siemiatkowski na društvenoj mreži X. 'Iako to može biti pozitivan učinak za društvo u cjelini, moramo razmotriti implikacije za pogođene pojedince', dodao je.

No također je rekao da su 'odlučili podijeliti ove statistike kako bi podigli svijest i potaknuli proaktivan pristup temi umjetne inteligencije'. 'Da bi donositelji odluka diljem svijeta prepoznali da ovo nije samo 'u budućnosti', ovo se događa upravo sada', rekao je.

Klarna je prošle godine najavila svoje partnerstvo s OpenAI-jem. 'Klarna je na samom čelu među našim partnerima u usvajanju umjetne inteligencije i praktičnoj primjeni', rekao je Brad Lightcap, operativni direktor OpenAI-ja. 'Zajedno otključavamo golemi potencijal AI-ja za povećanje produktivnosti i poboljšanje svakodnevnog života.'