Google smatra da su se korisnici odrekli svoje privatnosti kako bi mogli koristiti Gmail i sve njegove mogućnosti, ali korisnici se s time ne slažu
Google očito ima različito shvaćanje pojma 'privatnost' od njegovih korisnika, barem ako je suditi prema sudskom podnesku kojim pobijaju tužbu za neovlašteno prikupljanje podataka.
Kako javlja CNet, u podnesku koji su Googleovi odvjetnici predali sudu doslovno su napisali kako 'ljudi koji šalju ili primaju e-mail poruke putem Gmaila ne trebaju očekivati da će njihove poruke ostati privatne'.
'Kao što pošiljatelj pisma poslovnom kolegi ne treba biti iznenađen da je to pismo otvorila primateljeva asistentica, ljudi koji koriste e-mail ne bi trebali biti iznenađeni ukoliko njihov e-mail prođe obradu kod primateljevog providera. Zaista, osoba ne bi trebala imati nikakva očekivanja privatnosti u slučaju informacija koje dobrovoljno predaje trećoj strani', zapisali su Googleovi odvjetnici.
No tužitelj koji je podigao tužbu protiv Googlea smatra da je automatsko skeniranje e-mail poruka ilegalno presretanje elektroničke komunikacije bez pristanka pošiljatelja odnosno primatelja.
U Googleu se s tim ne slažu i tvrde da su korisnici Gmaila pristali na takvu praksu u zamjenu za račun na tom e-mail servisu.
Googleov stav razjario je potrošačke grupe u SAD-u koje su poručile građanima da, ukoliko cijene svoju privatnost, prestanu koristiti Googleov e-mail.
'Kad šaljem pismo, očekujem da ga poštar dostavi na temelju adrese koja je ispisana na njemu. Ne da ga otvara i čita. Isto je i s e-mailom. Očekujem da će biti dostavljen na temelju adrese na koju je poslan, zašto bi ga Google presretao i čitao?' upitao je predstavnik grupe za zaštitu potrošača John M. Simpson.
U Googleu se nisu službeno oglasili o ovom podnesku, ali su već ranije na optužbe o kršenju privatnosti korisnika odgovorili kako e-mail poruke i podatke o korisniku ne pregledavaju stvarne osobe, već automatizirani sustavi.
Pitanje privatnosti na Googleovim servisima u nekoliko je navrata za svoju promociju iskoristio Microsoft koji je pokrenuo cijelu kampanju pod imenom 'Scroogled' u kojoj upozorava na Googleovu 'nečistu' praksu.