Obilježavajući međunarodni Dan sigurnijeg Interneta Microsoft je objavio rezultate godišnjeg istraživanja Microsoft Computing Safer Index (MCSI) te predstavio novu interaktivnu stranicu o sigurnosti na internetu, kojom se korisnici potiču na sigurnije korištenje mreže nad mrežama
Nova stranica korisnicima širom svijeta omogućuje da podijele s drugima svoje planove kako izbjeći online opasnosti, ali i da saznaju od drugih što su napravili kako bi se zaštitili te trenutno saznaju korisne informacije o unapređenju svog digitalnog života.
Microsoft globalno ulaže velike napore kako bi povećao razumijevanje opasnosti i izazova koji vrebaju prosječnog korisnika na internetu. Za Dan sigurnijeg interneta pokrenuli smo interaktivnu stranicu ‘Učini jednu stvar’ (Do 1 Thing), kojom pozivamo sve online korisnike da učine barem jednu od mnogih stvari kako bi se zaštitili, bilo da je riječ o korištenju sigurnih bežičnih veza, PIN-a na mobitelu ili jakih lozinki na webmailu te da svoja iskustva i savjete podijele s drugima', izjavio je Ivan Vidaković, direktor Microsofta Hrvatska, koji će ujedno biti i jedan od govornika na interaktivnom okruglom stolu u Osnovnoj školi Veliki Bukovec, u sklopu obilježavanja Dana sigurnijeg interneta.
MCSI istraživanje već treću godine ispituje sigurnosne standarde online ponašanje više od 10.500 korisnika iz 20 zemalja. Prema tom istraživanju štete uzrokovane phishingom osobnih podataka i različitim oblicima krađe identiteta godišnje dosežu vrijednosti do 5 milijardi dolara. Trošak popravka štete privatnog i poslovnog ugleda web korisnika još je veći, i doseže 6 milijardi dolara ili 632 dolara po žrtvi. Istraživanje je otkrilo i sljedeće:
• 15 posto ispitanika bili su žrtve krađe identiteta podataka, s prosječnim gubitkom od 158 dolara
• Profesionalni ugled 13 posto ispitanika bio je ugrožen, a na uklanjanje šteta potrošeno je prosječno 535 dolara
• 9 posto ispitanika bili su žrtve krađe identiteta. Prosječni trošak krađe iznosio je 218 dolara
Unatoč tome samo 36 posto ispitanika je izjavilo da pazi što stavlja na društvene mreže te koliko su dostupni njihovi osobni podaci na internetu. Postavke privatnosti društvene mreže prilagodi samo 33 posto, a isti broj korisnika koristi lozinku ili PIN na mobilnim uređajima.
Web stranica www.microsoft.com/saferonline pomaže korisnicima da donose bolje i sigurnije odluke pri korištenju interneta.