NOVA PLATFORMA

Kreirali aplikaciju za sve koji traže posao 'u fušu': Doznali smo što sve donosi Komba

24.11.2024 u 12:22

Bionic
Reading

Razvoj digitalnih platformi često se temelji na prepoznavanju problema u društvu i tržištu rada. A izazove u Hrvatskoj prepoznali su Bruno Plišo, Bruna Ćorić i Mladen Vulović, troje mladih poduzetnika koji stoje iza Kombe, besplatne aplikacije koja spaja radnike i poslodavce te olakšava pronalazak posla 'u fušu', odnosno privremenih i honorarnih poslova. Služi za brzo popunjavanje smjena u sektorima koji se redovito suočavaju s izazovima pronalaska privremenog osoblja u situacijama povećanog obujma posla - od ugostiteljstva i event industrije do logistike i maloprodaje

Na ideju o Kombi Bruna, Mladen i Bruno došli su prije tri godine, u lipnju 2021., kada im se pridružio i četvrti član - programer koji radi na aplikaciji i njezinim funkcionalnostima.

'Nezaposleni i mladi, pogotovo studenti, često traže dodatnu zaradu, posao 'na crno', i to po raznim grupama na Facebooku, a uz Kombu mogu lakše pronaći sigurne poslove koje mogu prilagoditi privatnim obavezama i obvezama na fakultetu.

Još prije tri godine znala sam da će se ovaj projekt pokazati kao uspješan, zato što sam iz svoje okoline puno slušala o tim izazovima, jednako kao i od tvrtki koje su teško pronalazile radnike. A i mladi danas sve više naginju fleksibilnom načinu rada', kaže Bruna.

'Vidjeli smo da postoji problem s manjkom radnika u raznim sektorima, od ugostiteljstva do logistike, stoga odlučili napraviti poslovni i operativni plan te krenuti s razvojem aplikacije', dodaje Bruno.

Prije nego što su lansirali aplikaciju, strpljivo su čekali na izmjene Zakona o radu u Hvatskoj i nove europske direktive o platformskom radu kako bi osigurali pravni okvir za realizaciju. 'Tek kad se zakonodavstvo posložilo, bili smo spremni proizvod razviti do kraja', kaže Bruno.

Kako funkcionira Komba?

Prijava u aplikaciju je jednostavna: korisnici se mogu registrirati kao obrtnici ili u suradnji s partnerskom tvrtkom. Nakon prijave i odobrenja, mogu birati poslove i sklapati ugovore o radu za unaprijed dogovoreni broj sati. Isplate se vrše redovito, svakog 1. i/ili 15. u mjesecu, ovisno o tvrtki, a Komba ima kontrolu nad partnema, kako bi radnicima osigurala sigurnost.

Unutar aplikacije tvrtke objavljuju otvorene smjene, s detaljima o radnom zadatku, lokaciji, satnici i eventualnim posebnim zahtjevima. Korisnici aplikacije - 'komberi' - mogu u svakom trenutku pregledati dostupne smjene te se prijaviti za one koje najbolje odgovaraju njihovim željama i mogućnostima.

Kada komber završi s poslom, predstavnik tvrtke putem aplikacije potvrđuje da je zadatak uspješno obavljen. Na temelju te potvrde, aplikacija automatski izrađuje račun koji tvrtka plaća Kombi, a Kombo potom isplaćuje zaradu korisnicima koji su sudjelovali u obavljenom poslu.

Komba
  • Komba
  • Komba
  • Komba
  • Komba
  • Komba
    +8
Komba Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Zasad su na Kombi u ponudi poslovi iz ugostiteljskog sektora, logistike, maloprodaje, veleprodaje i event industrije, no osnivači ponudu planiraju proširiti na građevinu; konkretno pomoćne poslove za početak, te na poljoprivredu, što će najviše ovisiti o potražnji.

Zakonske barijere, koje su nekoć onemogućavale freelancing, sada su jasnije definirane. Ipak, izazov ostaje u edukaciji korisnika, posebno obrtnika. 'Mnogi još misle da je otvaranje obrta komplicirano. Radovalo bi nas kada bi se tržište rada više mobiliziralo', naglašava Bruno.

Trenutačno Komba ima više od 4000 korisnika, no nisu još svi verificirani. Na poslove se korisnici trenutačno mogu prijaviti samo u Zagrebu, ali interes je velik i u drugim većim gradovima poput Osijeka, Splita i Rijeke. 'Grupiramo korisnike prema gradovima kako bismo znali gdje ćemo se širiti. Planiramo širenje u ožujku sljedeće godine nakon što prikupimo dovoljno povratnih informacija gdje postoji velik interes, a i da se izvježbamo u Zagrebu', kaže nam Bruna.

Aplikacija trenutno ima oko 170 klijenata, većinom velikih tvrtki. 'Najviše klijenata dolazi usmenom predajom, što pokazuje koliko je tržište prepoznalo vrijednost ovakve platforme', kažu osnivači. 'Nama je važno da svaki radnik dobije plaću na vrijeme. Dosad nismo imali problema, jer surađujemo s ozbiljnim i provjerenim tvrtkama, ali ako se to dogodi, onda interveniramo', kaže Bruno.

A širenje nije ograničeno samo na Hrvatsku. Tim iza Kombe već planira ulazak na regionalna i europska tržišta, među ostalim Srbije, Mađarske i Španjolske, uz daljnje investicijske runde. 'Svjesni smo da će konkurencija doći, ali imamo prednost jer smo tri godine ispred njih. Zato ubrzavamo širenje dok smo još u prednosti', kaže Mladen.

Cilj je da tvrtka bude profitabilna do 2026. godine. 'Očekujemo da će Hrvatska tada biti cash pozitivna, što će omogućiti daljnja ulaganja i širenje', kaže Mladen.

Komba tako ima potencijal transformirati tržište rada ne samo u Hrvatskoj, već i šire. 'Oformili smo i prodajni tim. Vjerovali smo od početka da će ovo uspjeti, ali još nas čeka puno ulaganja, posebno u marketing, no vjerujemo u potencijal proizvoda', zaključuju osnivači.