Robotizirani usisavači sad su već stara stvar, no u jednom smislu su itekako evoluirali - sve više modela je povezano na internet, tj. cloud servise. To se primarno odvija kako bi se lakše izvele računske operacije i osiguralo učinkovitije čišćenje doma. Čini kako neki proizvođači ovih gadgeta stvar žele iskoristiti i za nešto više...
Colin Angle, čelnik tvrtke iRobot, proizvođača popularnih robotskih usisavača Roomba, u nedavnom intervjuu za Reuters je otkrio kako era IoT gadgeta tek počinje, iako se već sada vidi prava eksplozija. Od pametnih termometara i senzora za kvalitetu zraka, pa sve do pametnih zvučnika i bijele tehnike, Angle vjeruje da povezanost na internet ne čini mnogo - ako uređaji kao takvi nisu svjesni svojeg položaja u prostoru.
'Tu postoji čitav ekosustav stvari i usluga koje pametni dom mogu učiniti još pametnijim, jednom kada postoji bogat nacrt doma, a koji je korisnik dozvolio da se iskoristi', navodi Angle.
Dobro ili loše - kako za koga
'Nevini' roboti Roomba tako se mogu iskoristiti za precizno planiranje ne samo prostora, već i objekata u njemu - pa i analizi koliko se često neki dio prostora u kućanstvu koristi. Napredni modeli robotskih usisavača već su opremljeni svime što je potrebno za ovo.
Za pobornike privatnosti, ovo se čini apsolutnom noćnom morom.
Međutim, Angle vjeruje kako se podaci mogu iskoristiti tek za dobro. Primjera radi, korištenjem podataka od regularno korištenog usisavača Roomba, pametni zvučnički sustav moći će se bolje prilagoditi akustici doma, pametni termometri i senzori za zrak moći će bolje uzimati prosječne vrijednosti za optimalno hlađenje/grijanje/filtriranje zraka.
Budućnost IoT-a nije jednostavna
Loša stvar u cijeloj priči koju je otkrio iRobotov čelnik je to da su praktički spremni pružiti nacrte domova onom tko ponudi najviše novca. Scenariji koje je opisao Angle mogu se iskoristiti za dobro, međutim, u slučaju provale u podatke (što nije nemoguće) kriminalci bi mogli imati na uvid čitave prikaze stanova.
Sve i da iRobot osigura enkripciju i anonimiziranje podataka, postoji vjerojatnost da treća strana, kojoj se podaci i prodaju ne zadrži sigurnost na razini. Upravo u ovom segmentu organizacije za privatnost vide najviše problema.
Bilo kako bilo, čini se kako će korisnici samostalno moći odlučiti žele li sudjelovati u takvim programima - za sada.
Samouvjerenost iRobota govori dosta
Angle je u intervjuu za Reuters napomenuo kako će se podaci iskorištavati za poboljšanje pametnog doma isključivo ako to korisnici požele. Dodao je i kako su u iRobotu potpuno uvjereni kako će velika većina potrošača biti spremna na taj potez.
Pored činjenice da potrošači moraju odobriti ovaj potez, tu je i drugi bitan faktor - cijena modela koji imaju mogućnost naprednog mapiranja doma. Prema svim dosadašnjim analizama, sve jeftiniji robotski usisavači uživaju sve veću popularnost, nauštrb skupljih i na papiru boljih pametnih rješenja. Traži li iRobot zapravo samo dodatni izvor prihoda na ovaj način?