Nakon pet godina testiranja, uz neke uspone i padove, tvrtka Central Japan Railway napokon počinje graditi liniju od Nagoje do Tokija kojom će voziti vlak maglev, brzinom i do 500 kilometara na sat
Riječ je o relaciji dugoj oko 285 kilometara, koju će visokobrzinski vlakovi 2027. godine - kad gradnja bude dovršena - savladavati za 40, umjesto sadašnjih 95 minuta.
Usporedbe radi, vlakom Hrvatskih željeznica od Zagreba do Osijeka, što je nešto kraća ruta (272 kilometra), putovat ćete četiri-pet sati. U najbržem izdanju stigli biste za nešto više od tri sata. Budućim japanskim superbrzim čudom trebalo bi vam tek nešto više od pola sata.
Do 2045. godine, linija bi trebala biti produžena do Osake, što bi trebalo smanjiti broj putnika na čestim letovima između ta dva grada. Jednom kad bude završena, linija maglev povezat će zračnu luku u Šangaju i klasični vlak u Nagoji, kao i druge željezničke sustave koji koriste magnet za lebdeće vlakove.
Očekuje se kako će koštati između 52 i 90 milijardi dolara (306 i 531 milijardu kuna), ponajviše zbog tunela kroz gradove i planine koje je potrebno izgraditi kako bi trasa mogla biti ravna. Wired piše kako je moguće očekivati značajne odgode i zastoje u gradnji, dovoljno velike da se demografija pobrine za to da vlakovi više ne budu isplativi u trenutku kad bude dovršena, zbog manjeg broja stanovnika i smanjene potražnje.
Središnja japanska željeznica (Central Japan Railway) poznata je kao visokoprofitabilna kompanija koja odlično zarađuje na sadašnjim superbrzim vlakovima. Pa se ne brinemo za njih. Snaći će se već nekako. Japanci su to.