MASIVaN SEKTOR

Livestream prodaja u Kini obara rekorde, no voditeljima posao kradu – AI avatari

01.09.2023 u 20:10

Bionic
Reading

Posljednjih godina Kina je doživjela porast pop zvijezda, manekenki, čak i romantičnih partnera stvorenih umjetnom inteligencijom (AI). A sada je ta tehnologija odlučila poremetiti još jedno područje: ogromnu industriju prijenosa uživo u zemlji. Masivni kineski sektor e-trgovine s prijenosima uživo poznat je po prodaji svega; od ruževa za usne, hrane i pića do pametnih telefona, automobila, pa čak i usluge lansiranja raketa. Može lako generirati desetke milijardi dolara prodaje preko noći, no sada njihovim voditeljima prijeti AI

Trgovina ili e-trgovina uživo izuzetno je popularna u Kini. Emisije obično uključuju entuzijastičnog voditelja koji predstavlja niz proizvoda svojim pratiteljima, a oni ih mogu kupiti putem integriranog gumba za kupnju.

Emisije privlače ogromnu publiku: više od bilijuna juana (140 milijardi dolara) robe prodano je putem trgovine uživo prošle godine, a više od milijun ljudi sada radi kao voditelji livestreamova u Kini.

No zbog umjetne inteligencije (AI) mnogi od tih voditelja mogli bi ostati bez posla. Kineski tehnološki div Tencent pokrenuo je platformu za stvaranje AI avatara koji mogu prezentirati emisije uživo. I mnoge manje tvrtke nude sličnu uslugu. AI avatari, tvrde tvrtke, nadogradnja su ljudskih livestreamera. Mogu izgledati točno onako kako klijent želi, pa čak i isto kao 'ljudski voditelji', mogu voditi emisije 24 sata dnevno, a unajmiti njih daleko je jeftinije.

Pa koliko bi kineski streameri trebali biti zabrinuti? Kako navodi First Post, novi generativni virtualni voditelji koje pokreće AI mogli bi poremetiti poslove više od 400.000 ljudi koji streamaju uživo na platformama kao što su Taobao Live Alibaba Group Holdinga, WeChat Tencent Holdingsa, Douyin u vlasništvu ByteDancea i Kuaishou Technology.

Medij se poziva na izvješće u kojem se pak navodi da je 'trošak virtualnog voditelja za vođenje online marketinških kampanja malih dobavljača i velikih robnih marki mnogo niži od cijene ljudskog livestreamera'. U Kini virtualni voditelj košta otprilike 500 juana (70 američkih dolara) mjesečno za pojavljivanje u kratkim videozapisima ili prijenosu uživo. Nasuprot tome, 'tipičan trošak za ljudskog voditelja i najam fizičkog studija u prosjeku bi iznosio oko 50.000 juana mjesečno'.

Također je poznato da je 'niz velikih robnih marki uključenih u kinesko tržište e-trgovine livestreaminga već izrazio interes za eksperimentiranje generativnim virtualnim voditeljima na bazi umjetne inteligencije'.