Američki tehnološki div testira minijaturne društvene mreže fokusirane na vas i vaše susjede
Koji je Facebookov sljedeći veliki potez? Ako pitate Verge, riječ je o pobližem upoznavanju susjeda. Kompanija je ovog tjedna službeno potvrdila da testira novu značajku koja ohrabruje objave i vijesti u 'minijaturnim društvenim mrežama usredotočenim na mala zemljopisna područja'. Korisnici će moći napraviti specijalne profile koji dijele ograničene informacije sa susjedima, dok će sam Facebook ove informacije koristiti za isporuku 'relevantnijih' reklama.
Značajka se zove Neighbourhoods i trenutno se testira na području Calgaryja u Kanadi. Pretpostavlja se da će Facebook testiranje nakadno, ako se prva runda pokaže uspješnom, proširi na više regija. Podsjetimo, još jedna hiperlokalna društvena mreža pod imenom Nextdoor doživjela je uspjeh s ovim modelom te trenutno traži IPO s procjenom između 4 i 5 milijardi dolara.
Prve slike Facebookovog Neighbourhoodsa na Twitteru je objavio konzultant za društvene mreže Matt Navarra, dok je raniju inačicu prepoznala insajderica Jane Machun Wong. Facebookov glasnogovornik Bloombergu je potvrdio testiranje u Calgaryju, rekavši da 'Ljudi koriste Facebook za sudjelovanje u lokalnim zajenicama. Kako bi to olakšali, izbacili smo testnu verziju Neighbourhoodsa, posvećenog prostora unutar Facebooka pomoću kojih korisnici mogu ostati u kontaktu sa sa susjedima.
Korisnici koji će dobiti opciju za Neightbourhoods dobit će opciju za 'povezivanje sa susjedima'. Korisnici će morati potvrditi svoju lokaciju kako bi ih mreža spojila u odgovarajuću hiperlokalnu grupu (kasnije se može povući dozvola za sakupljanje lokacijskih podataka). Nakon toga korisnik stvara ograničeni profil kojeg mogu gledati obližnji korisnici, čak i ako nisu prijatelji na Facebooku.
Startni ekran korisnike poziva da 'budu inkluzivni, ljubazni, lokalni, pristojni'. Ova promjena u strategiji ne dolazi bez hrpe kontroverzi, od poticanja anti-vax pokreta do grupa koje koriste Facebook kako bi potakle nasilje. Moderiranje ovih mreža tražit će više nastojanja nego što je Facebook, prema dosadašnjem iskustvu, spreman sprovesti.