SIRI, CORTANA, NOW I...

M je Facebookov digitalni pomoćnik

27.08.2015 u 11:33

Bionic
Reading

U najvećoj društvenoj mreži ne samo što se spremaju odmjeriti snage s Appleom, Googleom i Microsoftom, već za svoj uradak imaju prilično ambiciozne planove

Novi Facebookov servis M trenutno interno testira nekoliko stotina ljudi. Riječ je o osobnom digitalnom pomoćniku, smještenom u sklopu Messengera, koji obavlja zadaće i pronalazi informacije za vas.

Pogoni ga umjetna inteligencija koju su obučili i čiji rad nadgledaju ljudi, koji zasad preuzimaju kompliciranije zadaće. Potonje će se s vremenom promijeniti jer će M postajati samostalniji proporcionalno količini znanja koju će prikupiti i usvojiti.

Za razliku od drugih sličnih servisa, M može doista obaviti pojedine zadaće za vas, tvrde u Facebooku. Recimo, može kupovati, pobrinuti se da pokloni stignu osobama kojima ste ih namijenili, rezervirati stol u restoranu, dogovoriti sastanak i još štošta.


Poslovni model čini se očitim: prateći ponašanje i akcije potrošača, moguće je s vremenom prepoznati obrasce i detektirati namjere. Namjere često rezultiraju kupovinom ili transakcijom, u čemu u Facebooku vide priliku za zaradu.

Najveća društvena mreža svijeta nesumnjivo je dobro pozicionirana za ulazak u utrku osobnih pomoćnika. Kao sveobuhvatna platforma, zna više o nama nego bila društvena mreža, pa više i od Applea ili Microsofta. I Siri i Cortana moraju dobiti značajnu količinu podataka i informacija prije no što postanu korisne. Google je ravnopravan suparnik, no jačanje Facebooka slabi njegovu poziciju.

Dio je to opsežnije strategije kojom Facebook želi Messenger pretvoriti u nešto više od aplikacije za brbljanje (i iritiranje korisnika). Tijekom ožujka dodana mu je značajka koja omogućuje slanje novca, a pokrenuta je i inicijativa Business on Messenger kako bi se poslovne korisnike ohrabrilo na korištenje Messengera za korisničku podršku.

M je također dijelom Facebookovog istraživanja umjetne inteligencije. U siječnju ove godine kupili su startup Wit.ai, koji se bavi pretvaranjem govora i teksta u podatke. Facebook također ima i zaseban odjel posvećen istraživanju umjetne inteligencije.