Mercedes AMG GT
Izvor: Promo fotografije / Autor: mercedes
Mercedes AMG GT
Izvor: Promo fotografije / Autor: mercedes
Moramo priznati da nismo previše žalili kad je Mercedes odlučio umiroviti SLS AMG, a evo i zašto. Možda će nam nedostajati atmosferski 6.2-litreni V8, no AMG GT bi, po svemu sudeći, trebao biti bolji automobil
Iako u Mercedesu ističu kako je novi sportaš drugačiji i 40-ak posto niže cijene - pristupačniji automobil, činjenica je da će se izrađivati na prilagođenoj SLS-ovoj aluminijskoj šasiji. Sa SLS-om dijeli i konture te osnovnu arhitekturu s motorom smještenim sprijeda centralno, mjenjačem s dvije spojke i pogonom straga te rasporedom mase po osovinama od 47:53 u korist stražnje osovine.
Od SLS AMG-a kraći je za 92 mm, 37 mm je viši i podjednako širok te raspolaže sa 80 kg manje. Iskreno, očekivali smo da će biti i lakši s obzirom na kompaktnije mjere, manji motor i izostanak vrata gullwing, no čini se da ćemo za mršaviju verziju morati pričekati na Black Series.
Pod poklopcem se skriva novi pogonski stroj četverolitreni biturbo V8 s takozvanom arhitekturom hot-vee u kojoj su turbopunjači smješteni između cilindara što bi trebalo zajamčiti anuliranje takozvanog efekta turbo-rupe. Mercedes mnogo pažnje pridaje ovom detalju, no mnogi se proizvođači, uključujući BMW i Audi, odavno koriste istim dizajnom.
AMG GT će se nuditi u dvije izvedbe - standardnoj i AMG GT S. Prva dolazi sa 462 KS i 600 Nm te mehaničkim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem, a potentnija, osim elektronski kontroliranog diferencijala, raspolaže i sa 510 KS i 650 Nm. Slabiji model sposoban je dosprintati s mjesta do 100 km/h za četiri sekunde i postići 304 km/h maksimalne brzine, a snažnijem će za obračunavanje s ubrzanjem do 100 km/h trebati dvije desetinke sekunde manje, uz maksimalac od 311 km/h.
Tu je i AMG-ov adaptivni ovjes s tri postavke krutosti te uz nadoplatu set keramičkih kočnica.
No ono što će vjerojatno osvojiti većinu kupaca jest izgled automobila, pogotovo iz profila. Pogledajte o čemu govorimo u našoj fotogaleriji i u komentarima nam recite što mislite o Mercedesovu konkurentu Porscheu 911.
Automobil će svjetsku premijeru imati na izložbi u Parizu, a u prodaju kreće u prvom kvartalu iduće godine.