DIGITALNI MARKETING

Mislite li ozbiljno raditi posao ove društvene mreže ne smijete zaobići

30.05.2016 u 11:20

Bionic
Reading

Postoji skupina društvenih medija i platformi koje nikako nije uputno zaobići pri stvaranju digitalne marketinške i PR strategije. Evo izbora najvažnijih među njima

YouTube
Googleov internetski videoservis u ožujku je imao 215,6 milijuna korisnika mjesečno i više od milijarde registriranih korisnika (gotovo trećina svih korisnika interneta) - 54 posto su muškarci, 46 posto žene. Od ožujka 2014. korištenje YouTubea poraslo je za 40 posto.

Najveću skupinu korisnika čine oni iz dobne skupine između 25 i 34 godine, kojih ima 41 milijun. YouTube ima veći doseg u dobnim skupinama između 18 i 34 te 18 i 49 godina nego bilo koja kablovska mreža u Sjedinjenim Državama. Gotovo pola korisnika ima prihode veće od 75 tisuća dolara godišnje.


Video je ključna komponenta sadržajnog digitalnog marketinga. Osim što je druga po veličini tražilica, YouTube je vrlo često korišten kao izvor uputa kako nešto napraviti. Važno je prilagoditi sadržaj koji nudite tako da pruži brz i jednostavan odgovor na pitanja koja ljudi mogu postaviti, tako da ih uputite na svoje proizvode ili usluge.

Facebook
Najveća svjetska društvena mreža svijeta ima gotovo 130 milijuna mjesečnih korisnika i više od milijardu korisnika dnevno. U Sjedinjenim Državama koristi ga 71 posto odraslih osoba s pristupom internetu, no 83,6 posto korisnika aktivnih dnevno je izvan SAD-a i Kanade.

Statistikama tu nije kraj: koristi ga 82 posto odraslih osoba online starih između 18 i 29 godina, 56 posto starijih od 65 godina te 79 posto starih između 30 i 49 godina. U SAD-u je 76 posto svih žena online na Facebooku, kao i 66 posto muškaraca. Gotovo tri četvrtine imaju godišnje prihode veće od 75 tisuća dolara.

Facebook je danas moćniji poslovni i marketinški alat nego što je ikad bio. Tvrtka stalno izbacuje nove značajke koje olakšavaju i poboljšavaju kupovinu i oglašavanje, nadograđuje videostrategiju ozbiljno se natječući s YouTubeom kako bi pomogla u povećanju prodaje, podizanju prepoznatljivosti brenda, promoviranju aplikacija...

Twitter
Servis za mikrobloging mjesečno bilježi više od 80 milijuna korisnika. U SAD-u ga koristi 23 posto svih internauta i 20 posto čitave populacije. Svaki drugi korisnik posjeti trgovinu ili web odredište male ili srednje tvrtke koju prati dok je 60 posto korisnika kupilo nešto što je vidjelo na Twitteru.

Svaki četvrti korisnik Twittera star je između 30 i 49 godina, a 37 posto ih je u dobnoj skupini između 18 i 29 godina. Petnaest posto svih surferica internetom u SAD-u su ujedno tviterašice, kao i 22 posto muškaraca. Njih 54 posto ima godišnja primanja veća od 50 tisuća dolara.


Poruke koje stanu u 140 znakova pokazale su se kao moćan i učinkovit marketinški i promotivni alat koji omogućava zavirivanje u umove predvodnika raznovrsnih industrija kako bi vidjeli što misle o pojedinim temama, čitaju i tome slično, ali i aktivnu interakciju brendova s kupcima i korisnicima. Zbog potonjeg je odličan alat za korisničku podršku na društvenim mrežama. Mnogi ga koriste kako bi pratili što se događa u svijetu, kao i za objavljivanje vijesti.

Pinterest
Fotoservis s gotovo 67 milijuna mjesečnih korisnika bilježi više od 14 milijuna objava dnevno. Jedan pin ima poluživot od 151.200 minuta, a koristi ga 28 posto odraslih korisnika interneta u SAD-u. Njegovi korisnici će se vjerojatnije odlučiti na kupovinu na web odredištima za e-trgovinu.

Među korisnicima je 34 posto onih starih između 18 i 29 godina, 28 posto njih je u dobnoj skupini između 30 i 49 godina te 27 posto između 50 i 64 godine. Na Pinterestu je 42 posto američkih korisnica interneta, kao i 13 posto muškaraca (s trendom brzog rasta), 64 posto ima prihode veće od 50 tisuća, a 34 posto veće od 75 tisuća dolara godišnje.

Pinterest slovi kao odličan alat za preusmjeravanje prometa na blogove i druga web odredišta.

Instagram
Fotoservis u vlasništvu Facebooka bilježi 400 milijuna korisnika mjesečno, odnosno 75 milijuna dnevno. Koristi ga nešto više od četvrtine odraslih korisnika interneta, a 75 posto njih živi izvan SAD-u. Dosad je na njemu bilo podijeljeno više od 40 milijardi fotografija, a danas ih se dijeli 80 milijuna dnevno.

Stopa angažmana po korisniku za brendove je 58 puta veća nego na Facebooku i 120 puta veća nego na Twitteru. Dva i pol puta je vjerojatnije da će korisnici Instagrama kliknuti na oglas nego što je to slučaj kod drugih društvenih platformi.


Više od pola korisnika staro je između 18 i 29 godina, četvrtina između 30 i 49 godina, 11 posto između 50 i 54 te šest posto iznad 65 godina. Muškaraca je 51 posto, a 49 posto žena. Nešto više od četvrtine ima prihode veće od 75 tisuća dolara godišnje, nešto više od pola veće od 50 tisuća.

Instagramov najjači adut je njegov naglasak na vizualnom aspektu komunikacije, što pruža priliku za predstavljanje brendova i proizvoda putem slika, kratkih videozapisa i slično u kreativnom kontekstu, kao i vrlo atraktivan demografski sastav njegovih korisnika.

LinkedIn
Najveću globalnu mrežu za poslovne kontakte mjesečno koristi 35 milijuna ljudi. Ukupno ih ima 414 milijuna, 70 posto izvan SAD-a.

Nešto manje od petine ih je u dobnoj skupini od 18 do 29 godina, 31 posto starih između 30 i 49 godina, 30 posto između 50 i 64 godine te 21 posto starijih od 65 posto. Muškaraca je 56, žena 44 posto. Tri četvrtine korisnika ima prihode veće od 50 tisuća, 44 posto veće od 75 tisuća dolara godišnje.

Iako ga mnogi koriste prvenstveno kao alat za traženje posla i novih zaposlenika, brojnim brendovima služi i za promoviranje direktora kao vodećih mislilaca, objavu obavijesti o poslovanju zainteresiranoj publici te pružanje ostalih korisnih vijesti i informacija, prilagođenih publici kojoj se obraćaju.


Snapchat
Snapchat ima 150 milijuna korisnika dnevno koji pregledaju deset milijardi videozapisa. Osamnaest posto svih korisnika društvenih medija u SAD-u su na Snapchatu, a 65 korisnika dnevno stavlja svoj sadržaj. Devet tisuća snapova dijeli se svake sekunde, a 76 posto korisnika kupuje online.

U dobnoj kategoriji između 13 i 24 godine ima ih 45 posto, između 25 i 34 godine 26 posto, između 35 i 44 ih je 13 posto, između 45 i 54 godine deset posto, a između 55 i 64 godine šest posto. Iznad 65 godina ima ih tek jedan posto. Žena je 70 posto, a 30 posto muškaraca. Prihode iznad 50 tisuća dolara ima 62 posto njih.

Iako tehnički nije društveni medij, Snapchat je platforma na koju svakako vrijedi obratiti pozornost. Iznimno je popularna među mlađima od 34 godine, ima vrlo angažiranu publiku i jedinstven, visoko personaliziran sadržaj. Pruža uvid u interese atraktivnih demografskih skupina i priliku za instant izražavanje. Vaš direktor može, recimo, davati brze i štosne savjete ili publici možete na brzinu prikazati što se događa iza kulisa nekog većeg događanja.

Više:Hootsuite