GENERACIJA Z

Mladi se biometrije ne boje, tvrdi Visa

28.03.2015 u 07:19

Bionic
Reading

Generacija Z - osobe stare između 16 i 24 godine - liberalnija je kad je riječ o dijeljenju svojih sigurnosnih informacija s drugima, a postojeće mjere zaštite idu im na živce

Mladi potrošači u starosti od 16 do 24 u Ujedinjenom Kraljevstvu pokazuju veliku spremnost na biometrijske mjere sigurnosti i veliku potrebu da ih koriste umjesto tradicionalnih metoda sigurnosnih provjera poput lozinki.

Istraživanje koje je provela Visa Europe sugerira da ih takav pristup prema postojećim sigurnosnim opcijama stavlja u povećani rizik od podatkovno ili financijski kompromitirajućih situacija.

Istraživanje je otkrilo kako generacija Z (16-24 godina) u odnosu na starije dobne skupine sklonija korištenju samo jednog PIN broja (32 posto) ili lozinke (14 posto) kod zaštite osobnih podataka.


Ova generacija je liberalnija u dijeljenju svojih sigurnosnih informacija u odnosu na starije dobne skupine.

34 posto mladih je podijelilo PIN broj svoje debitne ili kreditne kartice s nekime, u odnosu na 23 posto svih ispitanika. 32 posto mladih je podijelilo lozinke svojih pametnih mobitela, u odnosu na 10 posto svih ispitanika. 22 posto mladih je podijelilo svoju lozinku internetskog bankarstva, u odnosu na sedam posto svih ispitanika.

Ova dobna skupina također je sklonija stavu da su postojeće sigurnosne mjere iritirajući korak pri plaćanju (64 posto u odnosu na 59 posto svih odraslih osoba). Možda kao posljedica toga, više od polovice generacije Z vjeruje da lozinke i PIN brojevi do kraja desetljeća više neće biti potrebni.

Ova skupina željno iščekuje da mjere biometrijske sigurnosti kao što je prepoznavanje lica, otisak prstiju ili skeniranje mrežnice zamijene klasične mjere sigurnosti. Tri četvrtine (76 posto) generacije Z osjećale bi se opušteno pri plaćanju koristeći biometrijske mjere sigurnosti, a 69 posto njih vjeruje da će im to uštedjeti vrijeme i učiniti život jednostavnijim.


Također, ova skupina vjeruje da su općenito gledano biometrijske mjere sigurnije od klasičnih metoda identifikacije. Kad su upitani da ocijene biometrijske oblike provjeravanja na skali od 1 do 10 (gdje je 1 najmanje sigurno, a 10 najsigurnije), generacija Z u prosjeku je ocijenila biometrijske metode ocjenom 7, u odnosu na klasične metode kojima je dala ocjenu 6 od 10.

Od novih metoda plaćanja koja su dostupna korisnicima, generacija Z najsklonija je verifikaciji putem otiska prsta. Gotovo 70 posto mladih u dobi od 16 do 24 godine tvrdi kako bi tu metodu koristili radije nego lozinke do 2020. godine.

Druge metode koje su zanimljive ovoj generaciji kao skeniranje mrežnice (39 posto), prepoznavanje lica (27 posto), prepoznavanje glasa (12 posto), brzi uzorci DNA (15 posto) i ugrađeni čipovi (16 posto) ostaju manje popularni u ovom trenutku.

Visa Europe koristila je usluge tvrtke Opinion Matters za provođenje testiranja na 2088 odraslih osoba između 17. i 24. studenog 2014. U sklopu istraživanja, korisnici su upitani da ocijene svoju uvjerenost u razinu sigurnosti (na skali od 1 do 10, u kojoj je 1 najmanje siguran, a 10 najsigurniji) biometrijskih i klasičnih metoda sigurnosti.

'Kako bismo zadržali sigurnost, imamo više lozinki i koraka provjera nego ikad, ali za generaciju Z to se čini kao nepotreban teret. Biometrijska provjera koja koristi prepoznavanje otiska prsta ili skeniranje mrežnice nudi idealno rješenje, kombinirajući jedinstvenu sigurnost i jednostavnost upotrebe.

Za banke i ponuđače proizvoda to predstavlja dva izazova. Prvo, nastavak i ubrzanje razvoja biometrije kako bi odgovorili na zahtjeve generacije Z. Drugo, nastavak procjene rastućeg opsega opcija provjere sigurnosti kako bi osigurali jednostavnost za korisnike i sigurnost jer plaćanja sve više postaju implementirana u razne aplikacije', komentirao je izvršni direktor Visa Europe Jonathan Vaux