leica iz wetzlara

Mogu li svi koji imaju smartfon biti i fotografi? Evo što kažu oni koji se tim biznisom bave više od 100 godina

23.06.2018 u 14:31

Bionic
Reading

Više od 90 posto podatkovnog prometa u budućnosti će se odnositi na fotografije i video. Znaju to i proizvođači smartfona, ali i oni kojima je kamera opsesija već dugo vremena. A kada se udruže, planovi postaju dosta ambiciozni. Pogledajte što su nam otkrili iz njemačke Leice i kineskog Huaweija

S pojavom smartfona i sve boljih kamera, fotografija je postala medij kojim se sve više ljudi izražava. Štoviše, s posljednjom generacijom pametnih telefona, drsko je reći, ali fotograf gotovo da može biti bilo tko.

Upravo to poruka je kojom su se vodili u poznatoj njemačkoj kompaniji Leica, koja se u žižu javnosti vratila suradnjom s kineskim proizvođačem smartfona Huaweijem.

Leica
  • Leica
  • Leica
  • Leica
  • Peter Gauden, Global Senior Product Marketing Manager za Huawei
  • Dr Florian Weiler, Head of Optical Design u Leici, Marius Eschweiler, Global Director Business Development u Leici, Peter Gauden, Global Senior Product Marketing Manager za Huawei
Leica Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Leica

Smještena u njemačkom gradiću Wetzlaru, sat vremena udaljenom od Frankfurta, tvrtka osnovana 1849. i proslavljena svojim fotoaparatima ovim je partnerstvom ušla u zahuktavajuću utrku mobilne fotografije.

Prije sto godina i danas

Ranih 1900. mladi Oskar Bamack izumio je 35-milimetarski film za fotoaparat, format koji je redefinirao fotografiju i čiji se utjecaj i danas vidi. No značaj ovog izuma isprva nije bio jasan, sve dok se na sceni nije pojavila Leica 1, lagana, prenosiva kamera, koja je postavila temelje uređajima kakvima svjedočimo danas. Preko 100 godina kasnije, iz Leice kažu da sudjeluju u novoj revoluciji - onoj u mobilnoj fotografiji.

'Nije nam namjera bila samo nalijepiti logo na pametni telefon, nego nešto i postići', kaže nam Marius Eschweiler, direktor globalnog razvoja Leice, koji smatra kako na vrh nije teško stići, no tamo se treba i održati.

'Mnogo ljudi približilo se fotografiji i promijenilo način na koji ona funkcionira. No i sintesajzeri su osamdesetih bili veliki hit pa nisu zamijenili gitaru', ističe Eschweiler.

Leica je u suradnji s Huaweijem ušla 2016. godine, kada je najavljen P9, no kako su nam otkrili, ovaj proizvođač smartfona nije bio jedini kojeg su razmatrali u svjetlu partnerstva, pa čak ni jedini u Aziji.

Ipak, nakon što su zajedno lansirali i prvi smartfon s trostrukom kamerom – P20, najavljuju kako posla imaju barem za još pet godina.

U Zagrebu ekskluzivno predstavljeni novi Huawei P20 i P20 Pro pametni telefoni
  • U Zagrebu ekskluzivno predstavljeni novi Huawei P20 i P20 Pro pametni telefoni_4
  • Nina Badrić
  • Antonija Stupar Jurkin
  • U Zagrebu ekskluzivno predstavljeni novi Huawei P20 i P20 Pro pametni telefoni_3
  • Hu Zhaoming i David Zhangheng
    +3
Huawei P20 stigao i u Hrvatsku Izvor: Promo fotografije / Autor: Huawei

'Kvaliteta fotografije je ono na što se sve svodi, a želja nam je smanjiti jaz između profesionalaca i amatera fotografa, u čemu će veliku ulogu imati i umjetna inteligencija', priča Eschweier.

Budući da će se preko 90 posto podatkovnog prometa u budućnosti odnositi na fotografije i video, upravo zato je konstantno poboljšanje njihove kvalitete zadaća koje se valja držati.