Comet

Perplexity gradi preglednik, ali ne zbog vas - već zbog oglasa

25.04.2025 u 15:25

Bionic
Reading

Preglednik bi pratio korisnike kako bi izgradio njihov personalizirani profil. Direktor Perplexityja tvrdi da će na ovaj način moći napraviti iskustvo koje je krojeno prema korisniku. Također je spomenuo da će podatke prodavati oglašivačima i na taj način zaraditi dosta novca

Tvrtka za umjetnu inteligenciju Perplexity najavila je još u veljači da razvija vlastiti internetski preglednik pod nazivom Comet. Iako se na prvu činilo da je riječ o širenju izvan područja AI-ja, u nedavnom podcastu TBPN izvršni direktor Aravind Srinivas otkrio je pravi motiv: prikupljanje korisničkih podataka u svrhu ciljanja oglasa.

'Jedan od razloga zbog kojih gradimo preglednik je taj što želimo dobivati podatke i izvan same aplikacije, kako bismo vas bolje razumjeli', rekao je Srinivas. 'Planiramo koristiti sav taj kontekst kako bismo stvorili bolji korisnički profil, a možda, znate, kroz naš discover feed mogli bismo tamo prikazivati oglase.'

Ovakav pristup nije novost. Google je s preglednikom Chrome proveo sličnu strategiju. Zanimljivo je da je i Comet izgrađen na Chromiumu, otvorenoj verziji Googleova preglednika. Ipak, u svjetlu nedavne sudske presude protiv Googlea zbog monopola u području online pretraživanja, šire se spekulacije o mogućoj prodaji preglednika Chrome.

Na tu temu oglasio se i glavni poslovni direktor Perplexitya, Dmitry Shevelenko, koji je rekao da vjeruje kako bi njegova tvrtka mogla održavati Chrome i na postojećoj skali, ako bi do preuzimanja došlo. Nije, međutim, bio oduševljen idejom da Chrome preuzme OpenAI, najveći Perplexityjev konkurent na AI sceni.

Ovi potezi pokazuju sve veći trend među AI tvrtkama da se uključe u tržište internetskih preglednika kako bi imale izravan pristup korisničkom ponašanju - podatku koji je ključan za treniranje modela i optimizaciju personaliziranih preporuka, pa i oglasa, piše Engadget.