Larry Page želi da Google bude tvrtka koja zaslužuje veliku ljubav korisnika. No ne čini se da je spreman mijenjati ponašanje zbog kojeg nam više nije tako omiljena
Larry Page obilježio je godinu dana na čelu Googlea objavljivanjem poduljeg pisma na Googleovoj stranici Investor Relations, upućenog ulagačima, partnerima i široj javnosti.
Što je imao za reći suosnivač i šef globalne tvrtke koja će uskoro brojiti 50 tisuća zaposlenika i koja je milijunima ljudi postala ne samo sinonimom za internet, već i neizostavnim dijelom svakodnevice?
'Oduvijek smo vjerovali da je moguće zaraditi, a da se ne bude zao', naveo je na samom početku, dodavši kasnije kako Google želi biti tvrtka koja zaslužuje veliku ljubav. Kritike na račun Googleovog ponašanja u zadnje vrijeme, čini se, nisu pale na gluhe uši. Hoće li imati učinka, pitanje je.
Ako ima većih iznenađenja u rukavu, Page nije iskoristio ovu priliku kako bi ih otkrio. Osnovne smjernice koje spominje već su neko vrijeme okosnica djelovanja internetskog diva iz Mountain Viewa.
Google će nastaviti razvoj u smjeru semantičkog i personaliziranog pretraživanja, za što je ključno prikupljati što više podataka o identitetu korisnika i odnosima koje oni stvaraju. Page je naglasio kako pretraživanje treba biti takvo da omogućuje pretvaranje potreba i želja u djelovanje, i to u svijetu računalstva u pokretu, u kojem sve treba biti dostupno odmah i stalno.
Može se očekivati da će veliki dio tvrtkinih napora, inovacija i akvizicija biti podređen ostvarivanju tog cilja. U tu će svrhu poslužiti i Google+, s kojim je dosad integrirano 120 različitih Googleovih servisa, ali i sve tješnje povezivanje svih Googleovih proizvoda, što će biti jedan od glavnih fokusa za ovu godinu.
Stoga nije čudno što se Page tek ovlaš osvrnuo na protivljenje i kritike kojima je dočekana nova politika Googleova zaštite privatnosti. Dojam je da će i ih dalje nastaviti ignorirati, osim ako netko dovoljno velik (recimo, politički pritisak kod kuće ili iz Europske unije) ne iznudi promjenu smjera.
Osim na sveobuhvatnijem prikupljanju podataka i tješnjoj integraciji proizvoda i usluga, fokus kompanije bit će na osiguravanju iskustva neometanog rada Googleovih aplikacija bez obzira koju platformu koristili.
Iako to nije otvoreno rekao, Page je jasno naznačio kako će - jednom kad preuzimanje tvrtke Motorola Mobility bude dovršeno - Google ući u proizvodnju vlastitih uređaja.
Pokušao je smiriti sadašnje brojne partnere time što je rekao da se veseli nastavku suradnje s njima te kako su dosad uvijek nastojali stvarati veći kolač koji bi mogli podijeliti s partnerima. Kako to namjerava izvesti, nije objasnio.
Korisnicima, programerima i partnerima koji koriste i razvijaju operativni sustav Android poručio je kako će on i dalje biti otvoren ekosustav.
Page je ponudio odgovor na pitanje odakle će tvrtka u budućnosti generirati prihode i zaradu. Iako nije precizirao, jasno je kako puno očekuje od brzorastućih usluga, poput oglašavanja na mobitelima i drugim prijenosnim uređajima, kao i od proizvoda i usluga koje će tek razviti.
Dugoročno, Google će se češće kladiti na velike projekte. Pripreme za to su već obavljene - otkad je preuzeo čelno mjesto tvrtke, Page je ugasio više od 30 projekata koje je smatrao suvišnim.
Mada se iz pisma može iščitati da će rezanja te vrste biti još, šef Googlea naglasio je kako će uvijek biti prostora za manje projekte, vođene strašću manjih timova, kao i za promašaje. Želja mu je zadržati duh kakav imaju tvrtke koje tek počinju poslovati i baviti se neugodno uzbudljivim rizicima.
Ipak, prihodi i zarada ostat će visoko na listi prioriteta. Da bi to opravdao, Page je čak naveo Nikolu Teslu kao primjer kako manjak novca može ograničiti inovaciju.
Google u brojkama koje je naveo Larry Page:
• 100 milijuna korisnika društvene mreže Google+
• 200 milijuna korisnika Chromea
• 350 milijuna korisnika Gmaila
• 850 milijuna korisnika YouTubea
• više od milijun tvrtki oglašivača
• više od 850 tisuća aktivacija Androida dnevno
• 5.000 tvrtki i obrazovnih institucija prijavljuje se dnevno na Gmail