ISTRAŽIVANJE

Može li umjetna inteligencija ugroziti tradicionalno pretraživanje?

19.03.2025 u 11:06

Bionic
Reading

Prema novom istraživanju Adobea, pretraživanje uz pomoć umjetne inteligencije postalo je značajan kanal prometa za trgovce

Nakon desetljeća oslanjanja na Googleovih deset plavih poveznica, potrošači se brzo prilagođavaju potpuno novom formatu: robotima za brbljanje temeljenim na umjetnoj inteligenciji, koji pretragu obavljaju umjesto njih.

Prema novom istraživanju Adobea, pretraživanje uz pomoć umjetne inteligencije postalo je značajan kanal prometa za trgovce.

Tvrtka je analizirala više od jednog bilijuna posjeta maloprodajnim mjestima u SAD-u putem svoje analitičke platforme i provela anketu na više od 5.000 ispitanika u SAD-u.

U izvješću se navodi da su preporuke pretraživanja s umjetnom inteligencijom porasle za 1.300 posto tijekom blagdanske sezone 2024. godine u usporedbi s 2023., pri čemu je Cyber Monday zabilježio skok od 1.950 posto.

Povećanje je dramatično, ali treba imati u vidu kako je baza za usporedbu bila dosta niska.

Kupnja, istraživanje, preporuke...

Korisnici umjetne inteligencije pokazali su tendenciju duljeg zadržavanja na web odredištu na koje su upućeni (za osam posto), više pregledavaju različite stranice (za 12 posto) i za 23 posto je manje vjerojatno kako će samo doći na odredište i odmah otići.

Prateća anketa među 5.000 potrošača otkrila je da 39 posto tih ispitanika koristi pretraživanje s umjetnom inteligenciju za kupnju online, 55 posto za istraživanje, a 47 posto za pronalaženje preporuka o tome što kupiti.

Uvođenje alata za pretraživanje s generativnom umjetnom inteligencijom dosad nije išlo glatko.

Google je imao problema s AI Overviews, Perplexity sa svojim pretraživanjem putem chatbota. Usprkos tome, OpenAI je također pokrenuo vlastitu značajku pretraživanja prošle godine u sklopu ChatGPT-ja.

Mnogi kritičari smatraju kako je tradicionalno pretraživanje već godinama praktično nefunkcionalno, zakrčeno oglasima i spamom vezanim uz optimizaciju za tražilice.

Pretraživanje s umjetnom inteligencijom se kao potencijalno rješenje, ako uspije izbjeći iste zamke, piše Verge.