Facebookov Instagram poduzima prve korake prema nadoknadama koje će biti isplaćene najboljim tvorcima Reelsa
TikTokova povećana popularnost prisilila je konkurenciju iz Facebooka i Snapchata da smisle vlastite pristupe formatu kratkih zabavnih videa.
Snapchat je tako predstavio Spotlight, posvećenu karticu unutar aplikacije koja sumnjivo podsjeća na TikTok, dok je Facebook uveo Reelse koji su također prilično inspirirani kineskom društvenom mrežom. Analitičar Alessandro Paluzzi je prokopavanjem po back endu Instagrama naišao na ekran za novi sustav naplate sadržaja pod imenom Bonusi.
Instagram do danas nije potvrdio dolazak nove značajke, no ako je vjerovati neslužbenom izvoru, pristup Bonusima omogućen je kroz izbornik Creator. Kartica će pružiti uvid u 'koliko je korisnik postigao u dostizanju ciljane zarade'. Bonus program usko je vezan uz Reelse, a ne foto objave. Također, prenosi Makeuseof, korisnici će biti plaćeni za Reelse koji dobiju velik broj pregleda i interakcija (ako će značajka raditi slično Snapchatovom Spotlightu).
Mark Zuckerberg i Adam Mosseri (direktor Instagrama) u travnjju su održali prijenos uživo u kojem su pričali o monetizaciji sadržaja, odnosno prilikama za potencijalnu zaradu kada još nisu spomenuli Bonuse.
Koliko zarađuju
S obzirom da Snapchat potiče tvorce sadržaja i samim time podiže kvalitetu produkcije, nije čudno da sličnu stvar radi i Instagram. Snapchat prema CNBC-u svojim najboljim tvorcima svaki plaća milijun dolara dnevno, što je rezultiralo povećanim prometom - aplikacija je u prvom kvartalu 2021. imala 280 milijuna dnevnih korisnika, dok je prošle godine imala 50 milijuna manje.
Instagram je trenutno na oko 500 milijuna dnevnih korisnika, no da bi održao tu poziciju vjerojatno će se okrenuti dosad uigranoj praksi 'posuđivanja' ideja od konkurencije.