Kompanije su platile minimalni šest Twitch streamera i tri influencera s kombiniranim desecima milijuna sljedbenika za promicanje Fortnite karte fokusirane na naftu
Naftna kompanija Shell susreće se s novim valom kritika klimatskih aktivista zbog suradnje s influencerima koji igraju Fortnite, tijekom koje se mlade gejmere nagovaralo da sudjeluju u 'putovanju na plin'.
Promocija fosilnih goriva
Shell je surađivao s popularnim streamerima i influencerima koji igraju Fortnite kako bi reklamirao svoj V-Power NiTRO+ benzin. Neprofitna organizacija Media Matters for America nedavno je upozorila da je naftni div počeo koristiti platforme poput Twitcha, TikToka, Instagrama i YouTubea kako bi došao do mlađe publike koja igra Fortnite. Kampanja je nazvana 'Shell Ultimate Road Trips', a u njoj su igrači mogli igrati na novoj mapi koju su izradili influenceri odabrane sa strane samog Shell. U mapi igrači imaju zadatak napuniti automobile benzinom prije utrke po mapi, napraviti snimke zaslona i podijeliti ih na društvenim mrežama uz hashtag #Shellroadtrips.
Media Matters u kampanji je identificirao najmanje šest Twitch streamera s ukupno 5,5 milijuna pratitelja na Twitchu uključenih u Fortnite kampanju. Tijekom angažmana su skupljali milijun pregleda svaki dan, a tri od tih šest streamera promovirali su kampanju na Instagramu i TikToku.
Nadalje, Media Matters kaže da su tri influencera koja nisu povezana sa streamingom na Twitchu proizvela Shellov sponzorirani sadržaj vezan za Shell Ultimate Road Trips, objavljujući ga na YouTubeu, Instagramu i TikToku. Zajedno, ova tri influencera se mogu pohvaliti zajedničkom publikom od 1,5 milijuna pratitelja na Instagramu, 8,5 milijuna TikTok pratitelja te 11,6 milijuna pretplatnika na YouTubeu.
Pokušaj rebrandinga
Kampanja dolazi u trenutku kada Shell nastavlja s naporima da se iz velikog naftaša rebrendira u bizarnu klimatski osvještenu tvrtku koja je usput i borac za društvene jednakosti. Njegovi sporadični propagandni napori često su bili smiješni, a čini se da čak i izvršni direktor tvrtke gubi interes za ovo provođenje sheme zelenašenja.
Naftna kompanija je prethodno proslavila Međunarodni dan žena rebrandingom na jednoj benzinskoj pumpi u SAD-u. Kampanja je nazvana 'She Will' što se može skratiti 'She'll'. Shell je također zaronio u fenomen e-skutera, s prvim modelom tvrtke – SR-5S, naravno – koji je debitirao 2021. te je u skladu s MO-om tvrtke za koju je britanska nadzorna služba službeno utvrdila da će svojim oglašavanjem 'vjerojatno dovoditi korisnike u zabludu'.
'Prekid crpljenja nafte bio bi opasan i neodgovoran'
Na kraju dana, međutim, Shell još uvijek radi ono što Shell radi najbolje: buši za naftom. Ranije ovog ljeta Shell je najavio da će usporiti svoje napore da izgleda kao ekološki osviještena kompanija i pojačati svoju posvećenost proizvodnji nafte kako bi umirio ulagače. Izvršni direktor tvrtke Wael Sawan objasnio je da je motivacija za taj potez to što svijet treba više nafte, dijelom i zbog rata u Ukrajini, tvrdeći da bi smanjenje proizvodnje nafte bilo 'opasno i neodgovorno'.
Ovisno o tome kako ga procijenite, Shellov prodor na Fortnite tržište je smiješno neugodan ili manijakalno podmukao. Društveno natjerati korisničku bazu koju uglavnom čine djeca da se uzbude oko kupnje benzina za automobile koje još ne posjeduju vrlo je problematično. U isto vrijeme, međutim, kampanja također miriše na očaj i pokušaj da se ide u korak s vremenom, zaključuje Gizmodo.