I U HRVATSKOJ

Najpoželjniji božićni darovi su tehno gadgeti

15.12.2014 u 06:41

Bionic
Reading

Nedavno Intelovo istraživanje o božićnim kupovnim navikama pokazalo je da 51 posto Europljana za Božić želi tehnološki dar u obliku tableta ili prijenosnog računala, pametnog telefona ili uređaja '2 u 1'. Kompanija priopćava da oni koji su zapeli s idejama za ovogodišnje poklone ne trebaju strahovati - jer nisu jedini. Intel je u svojem istraživanju istražio božićne kupovne navike Europljana i većina (55 posto) ih se slaže da je najteži dio božićne kupnje upravo odabir pravog dara

Trećina (33 posto) ih smatra da je pravi dar najteže odabrati upravo za svog partnera. No ne gubite nadu, polovica Europljana (51 posto) naime kaže da njihovi prijatelji ili obitelj žele tehnološki proizvod na dar. Tako su se tehnološki darovi našli na prvom mjestu popisa božićnih darova (29 posto). U muškaraca je taj postotak znatno veći nego kod žena (41 posto u usporedbi s 18 posto), a trećina žena većinom još želi dar kao što je odjevni predmet ili proizvod za zdravlje i ljepotu.

'Digitalni tehnološki darovi dominiraju na ljestvici omiljenih božićnih darova jer više od četvrtine Europljana želi pod božićnim drvcem dobiti tehnološki dar. Pri tome prednjači muška populacija, ali su rezultati pokazali da su tehnološki darovi prilično popularni i u žena jer u prosjeku ne zaostaju puno za darovima kao što su odjevni predmeti i proizvodi za zdravlje i ljepotu', komentirao je rezultate istraživanja Pavel Svoboda, Intelov predstavnik za odnose s javnošću u srednjoj i istočnoj Europi.


Više od trećine anketiranih (37 posto) želi pod božićnim drvcem pronaći tablet, dok petina ispitanika (21 posto) dragim osobama za ovogodišnji Božić namjerava kupiti tablet. Kupnja savršenog božićnog dara stoga ne bi smjela biti tako teška kao što mislimo jer se na tržištu nudi velik broj tableta i prijenosnih računala ili uređaja '2 u 1' s procesorima Intel Atom i Core četvrte generacije. Na police već stižu iznimno tanki hibridni uređaji i prijenosnici bez ventilatora s najnovijim procesorom Intel Core M, kao što je izvanredno elegantan i tanak Lenovo Yoga 3 i hibridni Acer Switch 12. Intelov vodič za kupnju, koji će vam pomoći pri odabiru odgovarajućeg tehnološkog dara, možete potražiti ovdje i ovdje

'Prema rezultatima Intelova istraživanja o božićnim kupovnim navikama u deset zemalja u kojima je provedeno istraživanje i u Hrvatskoj stanje je slično. Tehnološki darovi, kao što su tableti i prijenosna računala, pametni telefoni i uređaji '2 u 1', trenutačno su na prvom mjestu po prodaji i u Hrvatskoj. Primjećujemo da tehnološki darovi iz godine u godinu sve više postaju univerzalni zahvaljujući i tomu što su moderno dizajnirani, iznimno tanki, elegantni i atraktivni. Većina će se božićne kupnje putem naše internetske trgovine Links.hr obaviti u prosincu, kao i u drugim europskim zemljama', komentirao je rezultate istraživanja Vedran Puškarić, direktor tvrtke Links d.o.o.

Muškarci puno troše na božićne darove, pa je veća vjerojatnost da kupuju skupe stvari. Kad je riječ o kupnji skupog dara, u muškaraca postoji znatno veća vjerojatnost nego u žena da će na njega potrošiti 300 eura ili više (30 posto u odnosu na 18 posto). U prosjeku će muškarac potrošiti 125 eura više nego žena pri kupnji najskupljeg dara. 35 posto Britanaca i 31 posto Šveđana odvojilo je za najskuplji dar više od 315 eura, dok je postotak takvih najniži među Nizozemcima (12 posto) i Poljacima (9 posto). Više podataka je moguće vidjeti na infografici:


Strategije božićne kupnje

Božićna kupnja mora biti zabavna i omogućiti nam da osjetimo praznično ozračje, ali za neke predstavlja i veliki stres. Dok je u prosjeku za više od polovice Europljana (55 posto) božićna kupnja ugodna, njih 42 posto smatra je napornom. Da biste izbjegli napor, evo nekoliko strategija:

- Zahvaljujući internetskoj kupnji božićna kupnja puno je lakša. Prema Intelovu istraživanju trećina (35 posto) kupnji božićnih darova obavit će se putem interneta, a 60 posto u trgovinama.

- Većina (62 posto) obavlja božićnu kupnju tijekom cijelog prosinca. Na taj način mogu osjetiti praznično ozračje i pronaći inspiraciju za kupnju darova.

- Da bi pronašlo savršen dar, njih 58 posto pretražuje internet i uspoređuje ponude.

- Dvije trećine (65 posto) traže najpovoljnije ponude, a 56 posto ispitanika iskoristit će kupone i darovne kartice radi uštede.

- Zanimljiva je činjenica da više od polovice ispitanika (56 posto) tijekom kupovine božićnih darova kupuje dar i sebi! 27 posto ispitanika kupuje darove koje i sami mogu koristiti.


Podaci o istraživanju

Istraživanje o božićnim kupovnim navikama provela je za tvrtku Intel u rujnu 2014. putem internetske ankete tvrtka Redshift Research. U istraživanju je sudjelovalo 10.042 ispitanika iz 10 europskih država (Češka, Francuska, Njemačka, Italija, Nizozemska, Poljska, Rusija, Španjolska, Švedska i Velika Britanija). Kvotama je utvrđena pouzdana i točna zastupljenost populacije starije od 18 godina.