Facebook kreira baze podataka o ljudima koji ne koriste tu društvenu mrežu kako bi točno znali koga predložiti novim korisnicima jednom kad se odluče registrirati i za razliku od podataka o korisnicima, ta baza nije javna i upitno je brišu li se podaci iz nje
Mark Zuckerberg, osnivač i vlasnik Facebooka, priznao je pred američkim zakonodavcima kako tvrtka prikuplja informacije čak i o osobama koje nisu registrirane kao korisnici te društvene mreže. Iako se do sada sumnjalo na takav postupak, Facebook nije priznao sve do sada, kad se našao u središtu svjetske pozornosti zbog skandala Cambridge Analytica.
'Općenito prikupljamo podatke o osobama koje nisu prijavljene na Facebook u svrhe sigurnosti', rekao je Zuckerberg u srijedu u Washingtonu na raspravi pred Odborom za energiju i trgovinu o praksama privatnosti njegove tvrtke.
Član američkog Kongresa, Ben Lujan, rekao je da se tako stvaraju 'profili u sjeni'.
'Rekli ste da svi kontroliraju svoje podatke, ali prikupljate podatke o osobama koje nisu ni korisnici Facebooka koji nikada nisu potpisali pristanak, sporazum o privatnosti', kazao je Lujan.
'Profili u sjeni'
Facebook kreira profile ljudi koji ne koriste tu društvenu mrežu na temelju podataka koje prikuplja iz poruka i kontakata svojih korisnika. Riječ je o bazi podataka koju kreiraju kako bi točno znali koga predložiti novim korisnicima jednom kad se odluče registrirati. Zuckerberg kaže kako se podaci prikupljaju jedino od posjetitelja koji često gledaju javne informacije na profilima korisnika mreže. Dodaje kako je cilj ove mjere zaštititi privatne podatke od zlonamjernih posjetitelja.
Zuckerberg je odgovorio kako ta praksa treba pomoći u sprječavanju zlonamjernih aktivnosti prikupljanja javnih informacija korisnika Facebooka, kao što su imena.
'Moramo znati kada netko opetovano pokušava pristupiti našim uslugama', rekao je Lujan i dodao dodao da ljudi van Facebooka žele znati koje podatke o njima tvrtka posjeduje. 'Moramo to popraviti', čvrstog je stava Lujan.
MORE PODATAKA
Što sve Facebook i Google znaju o vama? Pogledajte sami
Zuckerberg je rekao da nije upoznat s pojmom 'profili u sjeni' iako je nekoliko novinskih izdavača u prošloti ovu Facebookovu praksu opisalo na taj način.
Bivši zaposlenik Facebooka u oglasnom odjelu, Antonio Garcia Martinez, izjavio je na Twitteru kako je Zuckerbergov opis korištenja podataka nepotpun. 'Prikupljeni su i zbog razloga za rast mreže', rekao je, kako bi ljudi imali prave prijatelje prijedloge kada prvi put kreiraju račun, piše Bloomberg.