Najnovija analiza naglašava neke zanimljive trendove te također potvrđuje da ChatGPT nastavlja dominirati AI scenom
U posljednjih nekoliko godina na internetu je došlo do eksplozije AI alata. ChatGPT, čija je pojava istovremeno izazvala entuzijazam i brojne kontroverze, prema nedavnoj studiji ostaje najpopularniji.
Istraživači na writerbuddy.ai, alatu za pisanje s umjetnom inteligencijom koji se prodaje tekstopiscima, blogerima i trgovcima, otkrili su da je ChatGPT, besplatni chatbot koji je razvio OpenAI, preuzeo više od 60 posto udjela u prometu alata s umjetnom inteligencijom između rujna 2022. i kolovoza 2023., akumulirajući ukupno 14 milijardi posjeta.
Writerbuddy.ai je primijetio 24 milijarde posjeta AI alatima korisnika širom svijeta u istom vremenskom okviru, što je velik rast u odnosu na prethodne godine. Prema otkriću kompanije, industrija bilježi prosječan mjesečni porast prometa od 236,3 milijuna, piše Euronews.
Distribucija posjeta korisnika, s druge strane, nije ravnomjerna. U istom razdoblju, koje je analizirao WriterBuddy, drugi najpopularniji AI alat nakon ChatGPT-ja bio je chatbot Character AI, a ostvario je ukupno 3,8 milijardi posjeta između rujna 2022. i kolovoza 2023.
AI alat za pisanje QuillBot zaostaje za Character AI-jem s 1,1 milijardom posjeta, a slijede ga generator slika MidJourney s 500,4 milijuna posjeta i alat za podatkovnu znanost Hugging Face s 316,6 milijuna.
Bard, Googleov odgovor na ChatGPT, došao je na šesto mjesto s 241,6 milijuna posjeta u istom vremenskom razdoblju, a slijede ga alat za pisanje NovelAI s 238,7 milijuna posjeta, video generator CapCut s 203,8 milijuna, chatbot JanitorAI sa 192,4 milijuna i generator slika Civitai sa 177,2 milijuna.
Tko sve koristi te alate?
A tko koristi ove alate? Osim primjetnih geografskih razlika, postoji veliki rodni jaz. Prema analizi WriterBuddyja, većina korisnika AI alata u promatranom razdoblju bili su muškarci (69,5 posto), a samo 30,5 posto žene.
Ovaj jaz odražava postojeću rodnu podjelu u sektoru umjetne inteligencije, u kojem su većina radnika muškarci. Prema najnovijim podacima Svjetskog ekonomskog foruma (WEF), samo 22 posto žena u svijetu bavi se AI profesijama. U intervjuu za Euronews Next na Web Summitu u Lisabonu u studenom, Meredith Whittaker, predsjednica aplikacije za razmjenu poruka Signal, rekla je da je dominacija muškaraca u sektoru umjetne inteligencije opasna te odraz patrijarhalne i mizogine kulture u kojoj živimo.
Najveći dio ukupnog prometa (22,62 posto) dolazi iz Sjedinjenih Država, ukupno 5,5 milijardi posjeta, a 8,52 posto iz Indije, koja je izvor 2,1 milijarde posjeta. Među prvih deset zemalja s najviše korisnika umjetne inteligencije su i Indonezija (1,4 milijarde posjeta), Filipini (1,3 milijarde posjeta), Brazil (1,3 milijarde posjeta), Velika Britanija (665 milijuna posjeta), Japan (642 milijuna posjeta), Njemačka (630 milijuna posjeta), Meksiko (579 milijuna posjeta) i Kanada (534 milijuna posjeta).
Zajedno su europske zemlje imale ukupno 3,9 milijardi ukupnih posjeta, što ovaj kontinent čini trećim nakon SAD-a i Indije. Većina korisnika AI alata u vremenskom okviru koji je analizirao WriterBuddy (63 posto) pristupala im je putem mobilnih uređaja, a ne prijenosnog ili stolnog računala.