Prodaja automobila u Europi ponovo je porasla u ožujku, iako više nego upola slabije nego u prethodnom mjesecu, dok je u Hrvatskoj porasla najviše u pola godine, pokazuje u petak objavljeno izvješće europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA)
U ožujku je u 27 zemalja Europske unije (bez Malte za koju podaci nisu bili dostupni) registrirano ukupno više od 1,7 milijuna novih automobila, što je šest posto više u odnosu na isti mjesec prošle godine. U veljači prodaja je poskočila 14,3 posto.
Obujam prodaje približio se tako u prošlom mjesecu razini iz 2007. godine, neposredno prije ekonomske krize koja je teško pogodila automobilsku industriju, primjećuju u ACEA-i.
Među vodećim je europskim tržištima dvoznamenkastu stopu rasta u ožujku zabilježila samo Italija, od 17,4 posto. Na drugom je mjestu Francuska sa 7,5-postotnim rastom, a slijedi Velika Britanija s 5,3 posto. U Njemačkoj, inače najvećem europskom tržištu, prodaja je stagnirala dok je Španjolska zabilježila blagi pad, za 0,7 posto, nakon što je mjesecima prednjačila najvišim stopama rasta prodaje.
U Hrvatskoj je u ožujku prema podacima ACEA-e registrirano 4.013 novih automobila, 18,0 posto više nego u istom prošlogodišnjem mjesecu. To je najsnažniji rast od prošlogodišnjeg rujna kada je na godišnjoj razini broj novih registriranih automobila uvećan 26,6 posto.
Skok u prvom tromjesečju
Snažan rast prodaje automobila u 27 zemalja EU (bez Malte) zabilježen je i u prvom ovogodišnjem tromjesečju u cijelosti, za 8,2 posto, uz registriranih 3,819.269 novih automobila, izvijestili su iz ACEA-e.
Sva su vodeća europska tržišta zabilježila rast, a najsnažniji Italija, za 20,8 posto. Slijedi Francuska s rastom na razini prosjeka EU, te Španjolska sa 6,9 posto, Velika Britanija s 5,1 posto i Njemačka sa 4,5 posto.
U Hrvatskoj su u prvom ovogodišnjem tromjesečju registrirana ukupno 8.732 nova automobila, 9,7 posto više nego u istom razdoblju prošle godine.