Plan ne vrijedi ništa, ali planiranje sve, kaže šef Q agencyja, kompanije za razvoj softvera koja je netom otvorila novi ured u središtu Londona. Ondje do kraja godine namjeravaju zaposliti još deset ljudi, a nestašicu kadra rješavaju i otvaranjem ureda na Filipinima. O svemu je za tportal više rekao CEO ove development tvrtke Filip Ljubić
Ove godine planiraju dovesti barem 170 novih ljudi, nakon Londona najavili su otvaranje ureda i u Zürichu, a stižu i na Filipine. Zagrebački Q agency je u prvom kvartalu ove godine, u usporedbi s istim lanjskim razdobljem, rastao 117 posto, a kako nastaviti ovaj niz, otkriva nam CEO Filip Ljubić. S njime smo razgovarali o teškoćama s pronalaskom kadra, uvjetima koje Q nudi zaposlenicima, radu u pandemiji te planovima u ovoj i idućoj godini.
Svoja vrata otvorili ste u Londonu, kakva su iskustva s poslovanjem ondje?
Velika Britanija trenutno je naše najveće tržište, a novi ured u samom središtu Londona pomoći će nam da još snažnije gradimo svoju poziciju na njemu. Na britanskom tržištu bilježimo niz uspješnih suradnji s tamošnjim kompanijama kao što su The Times, BBC, Smart, uSwitch i mnoge druge, a zahvaljujući novom uredu moći ćemo se još snažnije fokusirati na strateške projekte velikih brendova. O tome kako nas tamošnji klijenti percipiraju najbolje govori činjenica da smo na svečanom otvorenju u Londonu imali više od 100 uzvanika te nas smatraju globalnom tvrtkom i vjernim partnerom. Sada kada smo fizički u UK-u i kada imamo lokalno zaposlene ljude, tamošnje tvrtke percipiraju nas puno ozbiljnije, što će nam donijeti više ozbiljnijih i strateških projekata.
Kako ste se odlučili za London?
Većina naših klijenata su velike korporacije i da bismo s njima radili globalno, moramo biti lokalni. Otvaranje fizičkog ureda stvara dodatnu vrijednost za postojeće i otvara nam priliku za upoznavanje novih klijenata. Također, ovo je značajan korak naprijed prema našem cilju razvoja mreže ureda u svjetskim metropolama. London je glavni i najvažniji grad Europe, centar biznisa općenito, ali i što se tiče IT-ja. Imali smo praktički dvije opcije, razvijati svoj posao ili u Europi ili u Americi, na jedina dva istinski zanimljiva tržišta. Kod Amerike je problem to što je predaleko, odnosno vremenska razlika, dok je London puno bliže zagrebačkoj centrali. Kao primjer mogu spomenuti Vedrana, svog partnera koji se fizički preselio u London, iz kojeg je neusporedivo lakše doći do Zagreba ili Züricha i vratiti se isti dan natrag u britansku prijestolnicu.
Koliko ljudi ondje radi i zapošljavate li nove?
Već smo u potrazi za novim kadrovima u Londonu, a za sada ondje rade naša tri vrhunska stručnjaka. Cilj nam je da do početka ljeta imamo ukupno petero ljudi u Londonu, a do kraja godine do desetero ljudi.
Najavili ste i otvaranje ureda na Filipinima - kada je to u planu i zašto baš Filipini?
Ove godine planiramo dovesti barem 170 novih ljudi, a s tim tempom zapošljavanja već za nekoliko godina bit će nemoguće dovoditi nove kadrove, stoga smo odlučili strateški rješavati taj problem. Kako u Europi bazen radne snage polako presušuje, odlučili smo se za Aziju, odnosno Filipine, jer smo kroz prijašnja iskustva s njima shvatili da su po pitanju kulture i radne etike daleko najsličniji nama. Trenutno smo u postupku otvaranja ureda na Filipinima, za što očekujemo da će se vrlo brzo dogoditi, a sve detalje otkrit ćemo uskoro.
Govorili ste i o nedostatku kadra s kojim se već sada suočavate - kako to riješiti?
Otvaranje ureda u Londonu i Srbiji te njegovo planiranje na Filipinima jedan je od načina na koje se borimo s ovim izazovom. Nedostatak kadra je problem s kojim se ne suočava samo Q, već cijeli IT sektor. Suočeni smo s agresivnim pritiskom rasta plaća te zahtjevnom potragom za stručnjacima kojih je sve manje. U Q-u konstantno tražimo nove ljude i imamo tim od sedam ljudi koji se bavi isključivo zapošljavanjem novih radnika, koji stalno provode testiranja i intervjuiranja potencijalnih kandidata i koji odabiru najbolje. Samo tijekom 2021. godine u Q smo doveli 126 novih suradnika, što znači da smo prosječno dovodili desetak ljudi na mjesec. U zadnje vrijeme primjećujemo povratak mladih u Hrvatsku, a sretni smo što su neki od njih odabrali baš Q kao svoje mjesto za rad.
Bitno nam je i da u Hrvatskoj ljudi imaju vrhunske radne uvjete, da su stvarno zadovoljni radnim okruženjem i atmosferom. Zato pratimo jako puno indeksa toga koliko su ljudi angažirani, sretni i ispunjeni u firmi. O tome koliko su ljudi zadovoljni, govore i nagrade koje smo dobili, poput nagrade za najboljeg poslodavca u organizaciji portala MojPosao, kao i šest od sedam nagrada za Best Employer Branding. Tajna je upravo u stalnom praćenju tih indeksa, tako da možemo na vrijeme prepoznati što potencijalno možemo promijeniti nabolje. Već neko vrijeme obaramo rekorde u zadovoljstvu zaposlenika i to je ono što nas čini poželjnim poslodavcem - ljudi koji su već u firmi ostaju, a dolaze nam i novi!
Čime privlačite nove zaposlenike, kako se kreću plaće?
U Q-u nudimo atraktivne pogodnosti koje smo podijelili u četiri skupine - financijske, edukacijske, wellbeing i ostale - čime se zaposlenicima pokazuje da se cijeni njihova lojalnost. Osim rada na svjetskim projektima, našim ljudima nudimo edukacijske budžete te razne interne radionice i predavanja. Uz brigu o fizičkom zdravlju, brinemo se o mentalnom zdravlju zaposlenika kroz svoj Wellbeing program, a koji između ostalog uključuje subvenciju za psihoterapiju te Mental health day, slobodan dan za svakog zaposlenika kojem je potreban predah.
Kako bismo olakšali period prilagodbe nakon porodiljnog, mladi roditelji imaju mogućnost rada na pola radnog vremena uz punu plaću, a oni s malo većom djecom imaju pravo na subvenciju vrtića. Tu su i stimulativne financijske pogodnosti kao što su regres, božićnica, treći stup mirovinskog osiguranja, subvencija stanarine, plaćeno dopunsko i dodatno zdravstveno osiguranje, ali i do 9000 kuna za preporuku budućeg zaposlenika. Kada je riječ o plaćama, tu smo jako transparentni, pa je tako svakom zaposleniku dostupna informacija o rangu plaća za određenu poziciju u tvrtki. Za prvih 100 zaposlenika osmislili smo i 100 Club, u kojem svaki član ima jedan posto udjela u kriptovalutama, a u koje se svaki mjesec ulaže po 1000 eura. Također, prema povratnim informacijama zaposlenika, donesena je odluka da nijedan stručnjak Q-a više neće morati raditi iz ureda, nego je svima omogućen trajni remote oblik rada.
Koja znanja moraju imati?
Teško je odgovoriti na ovo pitanje jer pokrivamo širok spektar znanja i područja kojima se bave naši ljudi, od business analysta, project managera, developera do dizajnera, ljudi u operacijama, marketingu, komunikacijama itd. Nije bitno samo znanje koje ljudi imaju, već koliko je osoba sposobna, okretna i brza u rješavanju zadatka, a upravo širok spektar znanja koja naši ljudi imaju pokazuje da svatko tko se trudi može pronaći svoje mjesto pod suncem u Q-u. Pritom su nam karakter i osobnost budućeg zaposlenika jednako važni kao i profesionalno znanje. Q njeguje tri jednostavne temeljne vrijednosti koje su nam jako važne i koje očekujemo od zaposlenika, a to su brzina, kolegijalnost i želja za davanjem maksimuma.
Kako su vam protekle pandemijske godine što se prihoda tiče?
Bojali smo se kako će pandemija utjecati na poslovanje pa smo održali jako puno kriznih sastanaka, zasukali rukave i radili puno više. Pandemijske godine, iako su bilo nešto teže, bile su uspješne kao i godine prije. Što se 2022. tiče, kada gledamo Q1 ove i Q1 prošle godine, rast firme iznosi 117 posto. Takve rezultate nismo očekivali, no pandemija je potvrdila ono u što smo mi u Q-u oduvijek vjerovali - da su ljudi najveća vrijednost svake kompanije i da će informirani i emotivno angažirani zaposlenici grabiti naprijed u bilo kojim uvjetima. Imamo sreće i što radimo sa zaista jakim kompanijama iz gotovo svih segmenata poslovanja – od banaka, financijskog i mirovinskog sektora, osiguranja, proizvodnih tvrtki i industrije do auto industrije, medija, trgovine i telekomunikacija.
Što planirate u ovoj i idućoj godini?
Planovi za ovu i iduću godinu uključuju rast poslovanja i nastavak rada s najvećim kompanijama, kao i ugovaranje novih klijenata i projekata za koje smo i više nego spremni. Jedan od naših najvećih fokusa rad je na daljnjem povećanju zadovoljstva naših zaposlenika, a ono je već sada na visokoj razini. Naime, uz pomoć sofisticiranog alata po imenu Peakon, već duže vrijeme pratimo što motivira naše zaposlenike, a u zadnjih nekoliko mjeseci prosječno zadovoljstvo zaposlenika nam je 9,1 (na skali od jedan do 10). Rezultat stava da na prvo mjesto stavljamo potrebe naših zaposlenika činjenica je da u ovom trenutku čak 87 posto zaposlenika ima status promotora tvrtke, odnosno osoba koje vjeruju u tvrtku i koje su aktivno angažirane na njezinom rastu i napredovanju. Trenutno se nalazimo među vodećim tvrtkama na svijetu u tom segmentu i tu ne planiramo stati. U Q-u vjerujemo da su upravo ljudi najveća vrijednost svake kompanije.
Osim toga, slijedimo Napoleonov moto 'plan ne vrijedi ništa, ali planiranje sve'. Želimo da ured u Londonu zaživi i da s klijentima u Britaniji uspostavimo još bolji i još čvršći odnos. Želimo pokrenuti još jedan ured, i to u Zürichu, s čime ćemo krenuti sljedeće godine, tako da bismo imali dva jaka ureda u Europi. Htjeli bismo se pozicionirati na svjetskom tržištu kao jako kvalitetan pružatelj IT usluga. O kvaliteti našeg poslovanja govori i Clutch te nas je svrstao među top 20 softverskih tvrtki na svijetu i među top 10 za web development, a na toj razini kvalitete želimo se zadržati i u idućoj godini.