IDEALAN ZA HGSS

Ova Nissanova terenska zvijer dokotrljat će se i do najskrovitijih zabiti

04.10.2016 u 15:48

Bionic
Reading

DJI Phantom dron, prijenosne baterije i posebna boja te svjetla odlike su ovog vozila namjenjenog spasioca

Hrvatska služba spašavanja jedna je od ultimativnih institucija ove države. Oni koji tamo rade ne štede ni svog vremena ni novca, a bome i riskiraju živote za spas svih onih koji si sami ne mogu pomoći.

Nakon što su godinama postajali sve poznatiji kako su turisti postajali sve neoprezniji pred tri godine članovi HGSS-a dobili su na korištenje Dacije Duster, što su samo neki od automobila koje koriste u svojem radu.

Duster je sjajan mali SUV s pogonom na sve kotače, no Nissan, tvrtka ‘sestrična’ Dacie iz Renault-Nissan alijanse sad ima nešto što bi bilo mnogo bolje za članove HGSS-a. Radi se o Navari EnGuard,  izvedbi pick-upa napravljenoj samo za spasilačke ekipe. EnGuard Navara je bazirana na Double Cab Tekna izvedbi Navare. Mehanički nema neke velike razlike, dorađen je ovjes a automobil je dodatno odignut od tla za 50 milimetara kako bi mogao ići i po zahtjevnijem terenu.

Pogon je identičan, kao i 2.3 litreni biturbo dizelaš snage 190 konja. Nove su prijenosne baterije, dva primjerka, svaki snage 2kW u aluminijskom kućištu. Tijekom vožnje stalno se pune, a dolaze sa dvije utičnice za punjenje te pet za pražnjenje, tako da ih spasioci mogu koristiti na terenu umjesto generatora na benzin.

Dodatne dvije utičnice su montirane na svakoj strani teretnog prostora. U njegovom dnu su dvije velike ladice sa predmetima potrebnim za spasilačke operacije, kao što su sjekire, užad, prsluci za vidljivost, boce s kisikom, oprema za oživljavanje, itd. Tu je i DJI Phantom 4 dron koji sliku projicira na HD monitor ugrađen u stranicu teretnog prostora. Dakle, sve što je potrebno da spasioci nađu i vide unesrećene. Kako bi pak unesrećeni ili izgubljeni lakše vidjeli njih Nissan je dodatno doradio EnGuard odabirom boja i svjetala.

Flourescentno zelena je odabrana jer se najbolje vidi po danu, a za noć tu je flourescentno plava koja je kroz LED klaster ugrađena na 136 milimetara viši krov u odnosu na stadardnu Navaru, kao i na još nekoliko mjesta na automobilu. Iako koncept, sigurno je da bi Navara EnGuard mogla postati realnost ako dovoljno spasilačkih službi diljem svijeta izrazi interes za kupnju. Sigurni smo da bi spasiocima iz HGSS-a ovakav automobil značajno olakšao rad.