Broj korisnika društvenih medija u cijelom svijetu nastavlja rasti - prema posljednjem istraživanju, oko 59,9 posto svjetske populacije, ili 4,8 milijardi ljudi, koristi društvene mreže diljem svijeta. Izvješća pokazuju i da, u prosjeku, koriste šest do sedam platformi svaki mjesec te na njima provedu otprilike dva sata i 24 minute dnevno. Međutim neke popularne platforme gube naklonost
Iako su aplikacije društvenih medija sastavni dio svakodnevnog života milijuna ljudi, njihova popularnost brzo opada. Prema lanjskom izvješću TRG Datacentersa, tehnološke tvrtke sa sjedištem u SAD-u, Metina aplikacija Threads - koja je stekla više od 100 milijuna korisnika nekoliko dana nakon lansiranja - zabilježila je pad od 80 posto dnevno aktivnih korisnika od lansiranja u srpnju 2023.
No početkom veljače ove godine vlasnik Mete Mark Zuckerberg izvijestio je da Threads, njihova alternativa X-u, ima 130 milijuna aktivnih korisnika mjesečno nakon što su u prosincu pokrenuli tu aplikaciju u Europskoj uniji.
Prema izvješću TRG Datacentersa, mnoge društvene mreže i njihove aplikacije borile su se prošle godine da ostanu relevantne, što je potaknulo tu organizaciju da provede anketu o popularnim aplikacijama koje se prošle godine nisu proslavile među korisnicima.
Istraživanje je pokazalo da su prošle godine korisnici najviše brisali Instagram u odnosu na druge aplikacije društvenih medija. Prema izvješću, to je bila i platforma koju su korisnici najviše željeli izbrisati. Preko milijun ljudi diljem svijeta pretraživalo je 'kako izbrisati (moj) Instagram račun' svakog mjeseca 2023., što iznosi više od 12.500 pretraživanja na 100.000 ljudi u svijetu.
'Istaknutost Instagrama kao najčešće izbrisane aplikacije u 2023. pokazuje promjenjiv krajolik u preferencijama društvenih medija', rekao je Chris Hinkle, glavni tehnički direktor TRG Datacentersa. 'To pokazuje dinamičnu promjenu u korisničkim prioritetima, signalizirajući potražnju za platformama koje odjekuju autentičnije i zadovoljavaju rastuće potrebe.'
Kako su proveli istraživanje?
Istraživači su analizirali devet najpopularnijih društvenih mreža u svijetu, kako prenosi Statista.com. Tijekom 12 mjeseci istraživali su koliko je puta u prosjeku mjesečno pretraživano 'kako izbrisati (moj) račun'. U to su uračunali broj ljudi koji koriste svaku od tih aplikacija. Kasnije su upotrijebili globalnu populaciju kako bi izjednačili broj ljudi koji svaki mjesec pretražuju određene pojmove na njih 1.000.000.
Prema istraživanju, 1.020.000 ljudi željelo je izbrisati Instagram u 2023. godini; 128.500 njih Snapchat, 12.300 Twitter (X), 71.700 Telegram, 49.000 Facebook, 24.900 TikTok, 12.500 YouTube, 4950 WhatsApp i 2090 WeChat.
Instagram je godinama bio na vrhu. Međutim istraživači smatraju da su tijekom godina priljev oglasa i influenceri - koji ga koriste kao prostor za promociju brendova - kočili njegov razvoj. Treba napomenuti da platforma i dalje ima preko dvije milijarde korisnika širom svijeta. No ako milijun ljudi nastavi s nestrpljenjem iščekivati brisanje aplikacije svaki mjesec, to bi moglo značiti propast za nju u budućnosti.
S druge strane, Snapchat, pokrenut 2011., zabilježio je brojku od oko 130.000 ljudi koji su ga htjeli izbrisati svaki mjesec. Ta platforma, koja je popularna među generacijom Z, ima oko 750 milijuna korisnika diljem svijeta.