TOP 5

Ovo su najbolji automobili 2016!

28.12.2016 u 08:00

Bionic
Reading

Izabrali smo pet automobila koji su na ovaj ili onaj način obilježili godinu na izmaku, u kojoj je automobilska industrija doživjela dobre dane te izbacila puno novih modela

Svaki kraj godine donosi izbore, u prirodi je da svi, a ne samo tvrtke koje posluju robom, radimo inventuru. Tako su mnogi automobili koji su predstavljeni ove godine stigli na tržište ili su u njoj predstavljeni tek dobili titulu za automobile godine, s time da je izbor sigurno bio težak.

Tako je bilo i nama; teško je bilo napraviti neku smislenu listu a da nekoga ne izostavimo, stoga smo, sasvim subjektivno odabrali pet automobila za koje držimo da su se izdvojili od ostalih.

Kriterij je taj da su morali biti predstavljeni tijekom 2016. i da je riječ o serijskim modelima, a ne konceptima.

Bugatti Chiron - Auto apsurda
Iako je industrija hiperautomobila u posljednjih pet godina eksplodirala, sve donedavno svi su se uspoređivali s Bugatti Veyronom koji je, iako predstavljen 2004., donedavno sa svojih 1.000 konjskih snaga bio jedan od najsnažnijih automobila na svijetu. Nasljednik je Chiron, hiperautomobil isto toliko egzotičan kao Veyron.

Kako bi opet imali najsnažniji automobil na svijetu, iz Chironovog motora W16 obujma osam litara izvučeno je čak 1.500 konjskih snaga, a prema najavama iz Bugattija spreman je za rušenje novog brzinskog rekorda, sumnja se da će probati postići maksimalnu brzinu od 500 kilometara na sat. Chironova brzina je elektronski ograničena na 420 kilometara na sat, a Bugatti službeno navodi kako je to zbog sigurnosti.

Tesla Model 3 - Auto kojeg nema
Tesla je Modelom S i Modelom X napravila solidnu bazu kupaca, no ove godine napravila je nešto što se kod automobila ove klase (mislimo na automobile koji ne koštaju 150.000 eura pa skuplje) nije dogodilo nikad.

Tvrtka je svoju limuzinu srednje klase i konkurenta BMW-ovoj Seriji 3 prodala na neviđeno u 400.000 primjeraka. To možda ne bi bilo toliko jako problematično da je riječ o automobilu koji će kupcima stići za par mjeseci, ali ne. Proizvodnja, prema sadašnjim najavama koji stižu iz Tesle, kreće tek krajem 2017. godine.

Golf 7,5  - Auto za naše tržište
Koliko god bio i osporavan, u kompaktnoj klasi Golf je i dalje mjerilo, pokazuju prodajne brojke. U Hrvatskoj je najprodavaniji automobil  (doduše velik dio prodanih otpada na flotnu i prodaju tvrtkama, no ni tvrtke ne kupuju nešto što ne valja), a da je riječ o poželjnom automobilu, govori i činjenica da Jeremy Clarkson, voditelj The Grand Toura i osoba koja je proslavila Top Gear, vozi GTI.

Taj je model prilikom opsežnog redizajna Golfa zbog kojeg bi automobil mogli nazvati Golf 7,5 dobio 230 konjskih snaga, a sve su izvedbe odsad opremljene sustavom za poluautonomnu vožnju i još mnogim drugim sitnicama.


BMW Serije 5 - Auto kompromisa
Mnogi proizvođači toliko su uplašeni promjenom paradigme koja stiže autonomnim i automobilima na struju da su spremni sve svoje modele brendirati kao techno do srži.

BMW nije tako pogriješio s novom Serijom 5 koja ima puno modernih sustava za pomoć vozaču, čak i za poluautonomnu vožnju, no od starta je brendira na način kako su ljubitelji ove marke navikli - kao vozački automobil. Dakle, bez obzir na tehnologiju i računala, BMW nije zaboravio na užitak u vožnji te na konjske snage, sve ono što vole ljudi koji kupuju BMW.

Renault Scenic - Auto za obitelji
Kako napraviti auto za obitelj? Jednostavno, prostrano i udobno te ga nazvati Scenic. Dok je ta formula išla pred petnaest i deset godina, sad su tržište preuzeli SUV-ovi i crossoveri, jednostavno su uzbudljiviji od monovolumena.

Renault je to shvatio pa tako novom generacijom Scenicakoja serijski dolazi s kotačima od dvadeset cola opet vraća faktor kula u monovolumene a da nije ugrozio praktičnost i prostranost, ono što je potrebno za svakodnevnu komfornu vožnju.