Prvi put zabilježeno je usporavanje rasta broja preuzimanja mobilnih aplikacija na Božić, dan kada je promet aplikacijama najveći
Flurry, jedna od većih tvrtaka koje se bave oglašavanjem na prijenosnim uređajima, mjerila je aktivaciju uređaja i broj preuzimanja aplikacija tijekom božićnih blagdana. Istraživanjem je bilo obuhvaćeno 400 tisuća aplikacija diljem svijeta.
Sam Božić zadnjih je godina u pravilu bio dan kad bi se zabilježilo najviše preuzimanja aplikacija u godini, uglavnom zbog toga što bi puno ljudi dobilo nove uređaje na poklon, pa bi ih htjeli odmah isprobati, između ostalog i tako što bi preuzimali i instalirali aplikacije na njih.
Sve dosad za Božić bi se bilježilo dvostruko više preuzimanja nego bilo koji drugi dan. Ove godine prvi put se dogodilo da taj broj nije bio dvostruko veći nego nešto manji od toga.
Jedno od mogućih objašnjenja je da je to znak laganog zasićenja i sazrijevanja velikih tržišta engleskog govornog područja, poput onih u SAD-u i Velikoj Britaniji, u kojima većina potrošača već ima pametni telefon i/ili tablet, pa nema potrebu preuzimati aplikacije kako bi ga prilagodila svojim potrebama i željama.
Toj tezi u prilog idu i rezultati istraživanja prema kojima su traženi pokloni u SAD-u bile slušalice i slični dodaci koji poboljšavaju kvalitetu korištenja uređaja kojima korisnici već raspolažu.
Unatoč tome, broj preuzimanja nije pao - veći je 11 posto nego prošle godine. Tržište, dakle, još raste, samo znatno sporije. Krajem prošle godine, taj porast iznosio je 90 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Naravno, to ne vrijedi za tržišta poput hrvatskog, koje još nije ni približno zasićeno. No daje nam naslutiti kakvi nas trendovi mogu očekivati za koju godinu.