Kako piše Paul Horrell za Nokia Here blog, stil automobila kao da se zamrznuo u vremenu. Potrebno je imati poznavalačko oko kako bi se raspoznala generacija vozila od druge, no sve se to mijenja kada se sjedne unutra. Dok su automobili izvana naravno ipak evoluirali u proteklim desetljećima, pravi pokusi su se odvijali - u interijerima i upravljačkim pločama
'Brza evolucija instrument ploča je jedna od najuzbudljivijih vidljivih napredaka u tehnologiji automobila. Ne samo zbog širine i složenosti informacija dostupnih vozačima, već i zbog toga što su nove tehnologije promijenile način na koji se ove informacije prenose', stoji na Nokia Here blogu.
Počevši od kromiranih izdanja s dugmadi koje je nosio Chrysler 300F šezdesetih godina prošlog stoljeća i mnoštva automobila iz tog doba kojima je prioritet bio vozaču pružiti pogled u stanje motora i mehaniku, preko 'stilskih djela' koje je nosio Citroen (posebno kod modela CX) za (ne)uobičajenije potrošače:
Francuzi su i do danas ostali vjerni svom stilu, iako je jasno da brojne 'inovacije' potrošači jednostavno nisu primili dobro - niti su se htjeli navikavati na neobičnosti. S druge strane, osamdesetih su Audi, BMW i Mercedes razvili donekle jednostavan, ali poseban stil, prepoznatljiv i u današnjim modelima. U isto doba su se počeli pojavljivati i prvi problemi - od viška kontrola nastajala je prava zbrka, a kako piše Horrell, za neke od njih je vozaču trebao mikroskop.
Početkom novog milenija, BMW se uhvatio u koštac s problemom i predstavio iDrive. Isprva prilično problematičan i kontroverzan dodatak koji je trebao biti univerzalno rješenje, to je uistinu i postao, a sustav se razvio te postoji u praktički svim novim automobilima ovog proizvođača. Ostali luksuzni proizvođači su pratili novitet i predstavili vlastita slična rješenja, na koje su se vozači u svakom slučaju lakše navikli nego li na desetke razbacanih kontrola.
Što slijedi u budućnosti? Još 'digitalije'. Posebno se izdvajaju head-up ekrani zahvaljujući kojima vozači vid ne moraju nikad usmjeravati van ceste, a u Nokiji planiraju nastaviti proučavati HUD rješenja kako bi poboljšali HERE kartografiju i mogućnosti navigacije na što jednostavniji i funkcionalniji način.
Upravo zahvaljujući tome su i objavili tekst u kojem otkrivaju kakva je bila prošlost instrument ploča automobila, kao i očekivanja za budućnost.