Popularnost aplikacije dostupne samo uz pozivnicu eksplodirala je nakon gostovanja Elona Muska
Dijelom radijska emisija s pozivima slušatelja, dijelom konferencijski poziv, dijelom party s house glazbom, Clubhouse je aplikacija za društveno umrežavanje temeljena na glasovnom brbljanju.
Korisnice i korisnici mogu slušati razgovore, intervjue i rasprave zanimljivih ljudi na razne teme. Otprilike kao da slušate podcast, samo što je uživo i s dodatnim slojem ekskluzivnosti.
Naime, Clubhouse ne možete tek tako preuzeti iz trgovine aplikacijama, instalirati, napraviti korisnički račun i početi ga koristiti. Morate dobiti pozivnicu od nekog tko ga već koristi.
Dobro poznat trik
Riječ je, naravno, o dobro znanom marketinškom triku kojim su se služili i drugi servisi prije Clubhousea. Vjerojatno najpoznatiji primjer u digitalnom svijetu je Googleov servis za webmail Gmail, za koji je u početku također trebala pozivnica i što je dovelo do manje pomame za istima.
Kad dobijete pozivnicu i priključite se moći ćete odabrati temu koja vas zanima (primjerice, tehnologija, knjige, poslovanje ili zdravlje). Što više informacija o vašim interesima podijelite s aplikacijom, to će se više soba za razgovor otvoriti, a pristići će vam i više prijedloga za praćenje zanimljivih pojedinaca.
Sobe za razgovor je poput konferencijskih poziva, s time da tek nekolicina priča dok većina sluša. Po završetku poziva soba biva zatvorena. Za razliku od servisa Twitch, gdje video prijenosi uživo ostaju dostupni kako bi im se mogli vratiti i gledati ih - audio brbljanja u sobama za razgovor na Clubhouseu nestaju.
Moguće je, doduše, snimati razgovore uživo i kasnije ih objaviti, kao što je jedan korisnik YouTubea učinio s, recimo, sobom koju je pokrenuo serijski poduzetnik Elon Musk.
Kako dobiti pozivnicu za Clubhouse?
Kao što smo već spomenuli, priključiti se možete ako vam netko od sadašnjih korisnica i korisnika pošalje pozivnicu. Dogodi li se to dobit ćete SMS-om poveznicu pomoću koje ćete doći do stranice gdje se možete ulogirati.
Postojećim korisnicima zasad su dostupne samo dvije pozivnice. Kad aplikacija izađe iz beta faze razvoja, što se očekuje tijekom ove godine, navodno će postati dostupna svima.
Zasad ju možete koristiti samo na uređajima s operativnim sustavom iOS.
Kakve veze ima Elon Musk sa svime time?
Clubhouse je pokrenut u ožujku prošle godine. Iza projekta stoje poduzetnici Paul Davidson i Rohan Seth. U svibnju 2020. imao je samo 1500 korisnika i vrijedio je sto milijuna američkih dolara.
No, ovog je tjedna privukao znatnu pozornost javnosti nakon što je Musk u sobi za razgovor ugostio glavnog direktora tvrtke Robinhood Vlada Teneva.
Zanimanje za razgovor prenošen uživo na YouTubeu bilo je toliko da je popunjen maksimalni kapacitet sobe, a Clubhouse je narastao do dva milijuna korisnika.
Najavljene su nove značajke - poput primjerice mogućnosti davanja napojnice, izdavanja ulaznica i prodaje pretplate - kako bi tvorci sadržaja mogli lakše naplatiti plodove svog rada. Procjenjuje se kako Clubhouse trenutno vrijedi milijardu američkih dolara, čime je ušao u društvo tzv. 'jednoroga' kao što su AirBnb, SpaceX i Uber.
Potražnja za pozivnicama toliko je porasla da ih se može naći u prodaji na servisima kao što su Alibaba (Idle Fish), Craigslist, eBay i Reddit.
Tijekom razgovora uživo Musk je privlačnost Clubhousea pripisao mogućnosti fokusiranja na jednu po jednu temu, rekavši kako je 'promjena konteksta ubojica uma'.
Zašto je Clubhouse bio toliko popularan u Kini?
Vrijednost te aplikacije nije samo u njenjoj ekskluzivnosti, piše Guardian. U Kini je uspjela nekoliko mjeseci izbjeći državnu cenzuru, potiskivanje i kontrolu, što nije slučaj s drugim društvenim mrežama poput Facebooka i Instagrama.
Velikom broju korisnika u toj mnogoljudnoj državi omogućila je slobodu izražavanja i raspravu o temama koje su u pravilu drugdje blokirane. Ali, od 8. veljače i Clubhouse je blokiran u Kini.