Jedan od dva najveća svjetska sajma potrošačke elektronike koji se upravo održava u Berlinu pokazao je da recesija industriji potrošačke elektronike nije mnogo naudila. Glavni trendovi su 3D na televizorima i ekološka osviještenost velikih kompanija
Najveći europski sajam potrošačke elektronike IFA već se desetljećima održava u Berlinu, a ove je godine ponudio mnoštvo noviteta i trendova. Sajam se održava od 4. do 9. rujna, a ove godine očito je sve bilo usredotočeno na pokazne vježbe koje iskazuju čvrst otpor recesiji.
Kao i prošle godine, IFA je ujedinila veliku petorku potrošačke elektronike (Samsung, Panasonic, LG, Sony, Philips), ali i druge važne igrače kao što je Deutsche Telekom ili, pak, proizvođače bijele tehnike: De'Longhi, Bosch, Dyson i druge…
Trendovi koji su obilježili ovaj sajam zapravo nisu novi, naznačeni su još prošle godine, ali sad su buknuli kod svih proizvođača: 3D tehnologija, internet na televiziji i 'zeleni' pristup proizvodnji. Upravo time će se nastojati pridobiti kupce u sljedećoj sezoni. Standardna 'trka u naoružanju' nešto je splasnula: Panasonic je predstavio 150-inčnu plazmu, LG najavljuje ratu osvježavanja na LCD zaslonima od 400 Hz (Panasonic ima koncept i na 600 Hz), a Philips je predstavio prvi televizor u formatu 21:9, koji odgovara kinematografskim standardima. No više tu nema onoga HD nabrijavanja i naoštravanja slike. Slika je valjda došla do najoštrije granice, korak dalje je 3D za koji u Sonyju predviđaju da će u komercijalnu uporabu krenuti već sljedeće godine.
Ipak, najveći 3D događaj na IFA-i bio je prikazivanje 3D trailera iz filma 'Avatar' koji snima James Cameron, a koji koristi Panasonicovu 3D tehnologiju. Cameron smatra da će taj film potući rekord njegova 'Titanica' u gledanosti, no čisto sumnjamo. Trailer zaista pokazuje snažan 3D prikaz, ali živčana kombinacija bajke po receptu 'Artura u zemlji Minimoya' i SF-a, barem u traileru, ne daje naslutiti takav spektakl. Film je sniman u fotorealističnom, stereoskopskom 3D-u koji kombinira realističnu glumu sa CGI efektima. Panasonicu je izvrsno poslužio da promovira svoje nove 3D televizore, a nama se mnogo više od 'Avatara' dopao 3D zapis s otvaranja Olimpijskih igara u Pekingu.
Samsung je promovirao novu seriju svojih LED uređaja, a u planu im je da tijekom ove godine prodaju dva milijuna takvih televizora. U samo šest mjeseci prodano je milijun tih uređaja. Na press-konferenciji izneseni su još neki zanimljivi podaci: Samsung se nalazi čvrsto na broju 2 u proizvodnji mobilnih telefona (iza Nokije) s više od 200 milijuna prodanih uređaja, zauzimajući 20 posto tržišta. Zanimljivo je kako Samsung žestoko ide i s PC uređajima naprijed – ove godine prodaja je porasla za 200 posto, a prijenosnik N140 postao je pravi hit. Ono što je začudilo jest podatak da je Samsung vodeći proizvođač kolornih laserskih printera u Europi. Također, Samsung je i vodeći proizvođač televizora u Europi; njegov udio na tržištu iznosi 24,1 posto.
Osim činjenice da je sve spremno za 3D TV invaziju, proizvođači televizora prikazali su još neke novitete. Tako je LG predstavio novu Slim Direct LED technologiju koja jamči izvrsnu sliku na cijeloj prednjoj LCD fronti. Model LH9500 jedan je od zapaženijih na IFA-i, a pripada seriji Live Borderless.
Samsung je predstavio digitalni fotoaparat 2View ST550. On, naime, ima dva LCVD zaslona. Drugi se nalazi kraj objektiva, a služi tome da se bolje rade autoporteti ili da se postavi tzv. children mode, kada se pojavljuje klaun, što bi trebalo zainteresirati i nasmijati dijete. Osim toga, predstavljen je i model ST1000 koji ima ugrađen Wi-Fi, Bluetooth i GPS.